Långfärdskridsko Aktivitet på glid

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-12-27, 20:50
Anders.. Anders.. är inte uppkopplad

Långfärdsskridskor för barn

Hej!
Har gett upp försöken att hitta begagnade långfärdsskridskor och pjäxor till min 11-årige son och siktar istället på något av de billigare paketen som finns att köpa nu. Funderar på pjäxor ALPINA Bc 1550 antingen med skridskor Isvidda flex eller EVEREST Freeheel Skate.
Någon som har erfarenhet av dessa skridskor? Är kvaliteten OK? Skenlängd 45 resp 46 cm rekommenderas för dessa vid skostorlek 36 som han har. Verkar ganska stort tycker jag. Passar de verkligen för en liten knatte på 140 cm? Jag hittar ingen information om skenans radie på dessa skridskor. Inbillar mig att en liten radie skulle vara att föredra. Mycket tacksam för input! /Anders
Svara med citat
Gammal 2019-12-27, 21:19
tango tango är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Anders.. Visa inlägg
Hej!
Har gett upp försöken att hitta begagnade långfärdsskridskor och pjäxor till min 11-årige son och siktar istället på något av de billigare paketen som finns att köpa nu. Funderar på pjäxor ALPINA Bc 1550 antingen med skridskor Isvidda flex eller EVEREST Freeheel Skate.
Någon som har erfarenhet av dessa skridskor? Är kvaliteten OK? Skenlängd 45 resp 46 cm rekommenderas för dessa vid skostorlek 36 som han har. Verkar ganska stort tycker jag. Passar de verkligen för en liten knatte på 140 cm? Jag hittar ingen information om skenans radie på dessa skridskor. Inbillar mig att en liten radie skulle vara att föredra. Mycket tacksam för input! /Anders
Min erfarenhet av Alpina BC1550 är att de är bekväma och sköna så länge det inte är vatten på isen. Blir det blött är de inte helt täta och kan bli kallt vid fuktig åkning. Åker man bara på torra isar är det inte något problem.

Annars vet jag inte mcyket om vad som passar för barn i den åldern.

/Patrik
Svara med citat
Gammal 2019-12-28, 09:30
thureb thureb är inte uppkopplad

Skatepjäxor rekommenderas av en del föräldrar. Zanstras olika modeller har hygglig kvalité och finns rätt korta.

De skridskor TS nämner har inte bästa renommé.

Thure
Svara med citat
Gammal 2019-12-28, 11:17

Tack för svar!
Thure, tror du skridskorna ovan är på tok för långa? Vilken längd tror du är lagom för en kille på 140 cm och skostorlek 36?
Svara med citat
Gammal 2019-12-28, 11:28
thureb thureb är inte uppkopplad

Kring 40 42 cm blir bättre. 46 är absolut väl långt även om det fungerar.

Thure
Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 23:01

Stort tack Thure!
Har beställt ZandstraTrack 40 cm.
Hälsningar
Anders
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:23.

Logga in

Tips!