Flytväst eller inte flytväst,,,,,,,,,,,

Bra skrivet Ulf!

Välskrivet om flytvästar Ulf. Finns väldigt fina flytvästar nu som knappt märks att man har på sig. Sen är ju flytvästen ett utmärkt sätt att få med sig vatten när man motionspaddlar!
 
Bara för att ingen ska tro att jag dömt ut flytisen så har jag faktiskt testat att ta mig upp i min sit-on-top med flytväst ytterst, en modern välåtspänd flytis, men det gick INTE hur mycket jag än försökte. Jag har ju mina skavanker och dom tillsammans med flytväst funkade inte alls, så därför kör jag med torrdräkt och utan flytväst.

Du Kåre skrev så bra att kajaken flyter, jag har lina i den till både mig och paddel så jag tappar inte bort nånting, och linan har en slinga lagom långt ner för att sätta foten i så jag slipper häva mig upp med bara handkraft och bensparkar.

Man behöver inte komplicera saker mer än nödvändigt, det enkla och beprövade funkar faktiskt fortfarande UTAN elektronik, trot eller ej.
 
Kåre, jag kan förstå att din 17-åring inte vill ha väst på sig när du själv ogillar det så starkt - barn gör oftast som vi gör, inte som vi säger (eller ibland helt tvärtom, bara för att..). Det var det jag menade med att ditt val också påverkar din omgivning och att försöka leva som man lär. Även om andra inte gör som man vill så underlättar det alltid att vara tydlig, att det man säger hänger ihop med det man gör. Det ger respekt och tillit i relationer.

Men, även om jag inte köper ert agerande eller argument, ska ni ha cred för att ni står för det. Jag tycker det är bättre att lufta saker, och framförallt tänket bakom, så får var och en fundera själv, ta egna beslut & konsekvenser. Man ska vara rädd om rättigheten att tänka och tala fritt, även om det man tycker är korkat liksom..

/ Ulf

Det komiska var att hon ringde mig ang annat och då passade jag på att påpeka detta med väst via etern och då stönade hon och sa att den redan var på, så en rebell i den bemärkelsen är hon inte.

Jo det är viktigt att stå för sitt tänk även om det bryter mot majoriteten och det är framförallt viktigt att kunna se sina nära och kära med fast blick i ögonen och även stå för att man inte alltid har rätt och är ofelbar. Jag instämmer i att värna rätten om det fria tänkandet och yttrandefriheten så länge det må vara (börjar bli mer begränsat).

Nä nu måste även jag ut på sjön och i dag tänker jag ge fa... i västen och rent av kanske ta mig ett plurr och en slurk.

Hepp!
 
soft!

Kan kajakbyggare paddla när dom vill? har funderat på att ställa en låda i saluhallens nödutgångstrappa och dra en repa i gamlebyviken när andan faller på men rektorn gillade inte idén...tror jag byter värv...

:D
 
ja kåre, jag minns mycket väl vad du sa den där gången : )

jag vägrar fortsättningsvis åxå. fett flyter väl : ) om inte annat så vet jag att kork flyter : )

jag är så värmekänslig så jag har köpt en extra förlucka idag, som jag ska såga sönder, för att försöka få till ännu bättre ventilation i min kajak med framflyttat skott å aircondititonering : )

usch för värmen. jag lämgtar till vinten igen. det är alldeles för lite is nu.....
.....å man ser för mycket oranga flytvästar : )

bättre när folk håller sej inne framför TVn så man får vara ifred på havet.

trevlig helg!
 
Eh.. har man flyvästen med så förutsätter åtminstone jag att den sitter på. Annars blir det väl lite som att köra med bilbätet löst hängande utan att knäppa det? Om möjligt ännu mer korkat liksom..?

Nej mest korkat tycker jag det är inte ens ge sig själv chansen att ta på den, dvs inte ens ta med någon flytväst.

jazzmatsa sa:
jag är så värmekänslig så jag har köpt en extra förlucka idag, som jag ska såga sönder, för att försöka få till ännu bättre ventilation i min kajak med framflyttat skott å aircondititonering : )

Då föreslår jag en Sit On Top eller en surfski, dessa har utmärkt ventilation och man badar när man vill från dom, inga problem att ta sig upp igen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Spinspider Kapellet innanför eller utanför flytväst? Paddling allmänt 2
jamo Paddel-lina fäst i flytväst eller kajak? Paddling allmänt 4
31742 Flytväst på! Över eller under kläder. Paddling allmänt 2
Leja70 Flytväst för kort överkropp Paddling allmänt 10
vermi Utprovning av flytväst för kajakpaddling Paddling allmänt 6
avslutmedlemskap0904 Flytväst till kamera osv Paddling allmänt 2
avslutmedlemskap0904 Klocka på flytväst Paddling allmänt 15
pelle.k Tips på bra flytväst Paddling allmänt 5
Nirrebosse Uppblåsbar flytväst. Paddling allmänt 6
Slitvargen Tips på packbar flytväst för packrafting Paddling allmänt 11
L.A. Flytväst med stor ficka Paddling allmänt 1
KatrinRindlaug Var köper jag fäste för kniv på flytväst? Paddling allmänt 15
Wibrån Tvätta flytväst bäst? Paddling allmänt 7
Trikåmannen Illaluktande flytväst Paddling allmänt 14
Veon Fästa kniv i flytväst Paddling allmänt 17
manlan Flytväst m. bogsersystem Paddling allmänt 3
peter1969 Uppblåsbar flytväst? Paddling allmänt 35
guhj Flytväst, hur vill jag ha den? Paddling allmänt 23
hs Torrdräkt och flytväst? Paddling allmänt 16
Niftigolebb Bra flytväst som andas Paddling allmänt 4
torger nära-land-flytväst Paddling allmänt 9
stefanhum Flytväst med bogserlina+cowtail Paddling allmänt 9
Vandrare Flytväst för barn 5-10 kg? Paddling allmänt 4
MartinR CE-godkänd flytväst för forspaddling Paddling allmänt 8
Josie Flytväst/dammodell? Paddling allmänt 3
bieurn "Kloss"-flytväst? Paddling allmänt 6
pellegill Vad har du för flytväst? Paddling allmänt 4
wilhelm-tell Flytväst: Stohlquist Wedge Paddling allmänt 0
bieurn >>SIVEN: "flytväst att trivas i" ? Paddling allmänt 8
Marzocchi Flytväst Paddling allmänt 7
bluewing Tips om flytväst önskas! Paddling allmänt 1
soljesp Hjälp mig att välja flytväst! Paddling allmänt 2
Banankontakt Flytväst/kapellrelation Paddling allmänt 2
Staffan_TeamToyota Vilken Flytväst?! Paddling allmänt 4
Strmbrg Moddad flytväst! Paddling allmänt 0
laggar Flytväst Paddling allmänt 3
mielo Var hittar jag en "racing"-flytväst? Paddling allmänt 0
uppblåsbar flytväst Paddling allmänt 5
HjalmarGL Bergans Ally, tips ang 16,5 eller 17? Paddling allmänt 7
Fiskens Uppblåsbar eller med ram? Paddling allmänt 25
Schwemil Rodervajer eller Roderlina? Paddling allmänt 6
stefan.svard Prijon Kodiak eller Grizzly ? Paddling allmänt 5
tango Billig grönlandspaddel, gärna kolfiber (eller glasfiber)? Paddling allmänt 12
CAX tips på paddelvatten nära Göteborg eller Örebro Paddling allmänt 4
MartinR Kajakpaddel till barn, vingpaddel eller inte? Paddling allmänt 4
Camomilchen Aktivitetsklocka eller liknande Paddling allmänt 16
memyc Seabird, Seahawk, Seayak eller något annat? Paddling allmänt 4
Rastabob Härån eller Lagan med packraft? Paddling allmänt 3
Quantumlight tipps för Å eller älv paddlingsled Paddling allmänt 13
MieEss Är större eller mindre kajak att föredra? Paddling allmänt 44

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.