Göra egen footprint

Footprint i underlagsfoam

Är det någon som testat göra en footprint i "underlagsfoam" man lägger under exempelvis ett laminatgolv? Jag räknade ut att vikten bara blir ca 40g/m^2. Ungefär samma vikt som lättaste Tyvek:en, dock mkt billigare samt man måste skarva. Primära syftet för mig är inte att ha ett vattentätt footprint utan mer för att skydda tältgolvet samt minska markfukten. Undra om sådan underlagsfoam är ett bra alternativ för detta.

Finns exempelvis på Biltema:

http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/Ovrigt/Underlagsfoam-860661/
 
hejsan
i ett tidigare inlägg rekommenderade jag sk, räddningsfilt från clas i insjön...
själv har jag skarvat ihop två stycken med silvertejp - fortfarande nöjd , skyddar mot markkylan och vassa stenar..
mvh
 
I ett enmanstält brukar jag ibland lägga cellplastliggunderlaget under tältgolvet istället så tar det upp ojämnheterna istället.
 
vilket tyg?

Tänkte göra ett footprint själv .
undrar vilket tyg som man ska ha som både är lätt och slitstarkt och såklart prisvärt???
kollade på extremtextiler men det var en djungel där....

Med vänlig hälsning Patrick
 
Tänkte göra ett footprint själv .
undrar vilket tyg som man ska ha som både är lätt och slitstarkt och såklart prisvärt???
kollade på extremtextiler men det var en djungel där....

Med vänlig hälsning Patrick

Kan annars rekommendera att använda folieklädd cellplast och klippa och silvertejpa ihop. På detta sätt får man en mycket lätt footprint som även isolerar lite mot markkyla.

Jag använde en sådan här som jag lade under tältet, klippte till och tejpade på den avklippta biten på den befintliga biten och klippte sedan en gång till -- på så sätt fick jag en footprint som hade ungefär samma dimensioner som tältet. Tog under 30 min inklusive tältresning och ihopplockning..
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.