Vinterbestigning Mont Blanc

• Trådstartare rickardolsson@hotmail.com (Rickard)
  • Start datum

rickardolsson@hotmail.com (Rickard)

Gäst
Har hört att Gouterleden inte är att rekommendera vintertid. Är det någon som vet av vilket skäl?

Anders

Gäst
Livsfarligt!!

Livsfarligt p.g.a lavinrisken i Goutercolouiren, samt extremt lavinfarligt från Aig. du Gouter och Arete de Bosson och upp till toppen.

Hälsningar Anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

peter.ask@ess.slu.se (Peter Ask)

Gäst
Vilken väg skall man ta då?

Jag har en kompis som besteg Mt Blanc via Gouterleden på vintern. Dock var det tidigt på säsongen (nyår), och väldigt lite snö.

Vilken väg skall man ta på vintern då? Finns det någon säkrare väg som inte innebär alltför avancerad klättring?

Peter Ask

peter.ask@ess.slu.se (Peter Ask)

Gäst
Gouter utmärkt med lite snö!

Om det är lite snö är Gouterleden utmärkt även på vintern. Jag vet för jag gjorde den i förra veckan. Det var ingen lavinfara någonstans längs leden.

MVH

Peter Ask

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips