Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-06, 09:35
tango tango är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av DoktorGlas Visa inlägg
Kom just hem. Hände igen. Mötte en brud utan lyse och med mobben i handen på en annars öde CG-bana . Jag håller sedesamt till höger, vilket innbär jag de facto cyklar på delen avsedd för gående, men det där bryr sig ju ingen om. Vad gör hon? Vinglande och svajande håller hon till VÄNSTER och styr alltså mot mig. Eftersom hon inte fattar är jag tvungen att väja och köra till vänster om henne. Uppretad av den här tråden skrek jag efter henne, brukar inte göra sånt. Tror jag hojtade "Men herregud! Hur många fel kan man göra?". Det var ju folktomt och hur gott om plats som helst och ändå... Suck.
Ett underskattat hjälpmedel är den gamla hederliga ringklockan. Att plinga en gång (en gång tolkas oftast som "Pass på" - jämför en med EN helljusblink med bil) på folk som har uppmärksamheten på annat håll brukar hjälpa, såvida inte deras öron är fulla av musik.
En (och endast en) pling har ingen jag plingat på blivit arg för heller. Däremot får man ibland plinga fler gånger och då ökar risken för irritation.
Tyvärr skriker ju min ena skivbroms ganska rejält då jag bromsat ner farten och om inte förr, så brukar uppmärksamheten återgå till trafiken bland de som tänker på annat då den hörs.

/Patrik
Svara med citat