Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-05, 14:34
-Patric- -Patric- är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av frostic Visa inlägg
Inte dykt sen jag tog cert här hemma, så tänkte skaffa the basics. Avsikten är att gå en avrostningskurs utomlands (typ Egypten) och dyka någon vecka.

Tänkte köpa väst, mask & regulator. Gärna lätta och resväsk-vänliga. På luft och på små djup. Amatörnivå / recreational .

Denna västen verkar vara anpassad för resa, den har dock ingen "back plate", minns inte vad detta är till för ens...? Stabilitet?

http://www.sportextreme.com/en ... ares-f-light
jag skulle nästan vilja rekommendera dig att hyra tills du vet att du har suget tillbaka, annars tycker jag att mares gör "nätta" och lite kompakta regulatorer. ryggplattan på på din väst är till för stabilitet, vid teknisk dykning så är dom av metall och ersätter en del av blybältet. Just västen på bilden är precis vad du är ute efter.. det som tar mest plats och väger mest på regulatorpaketet är nästan konsolen, välj bara en enkel manometer och satsa på en dykdator, jag skulle säga två dykdatorer för redundansen.

Citat:
Ursprungligen postat av frostic Visa inlägg
Slutligen halvdum fråga. Varför är en octopus så himla mycket billigare än en regulator?

Tack. Och nu ska jag läsa igenom PADI-boken...
precis som varför det finns billiga och dyra bilar, octupussyn är ofta en mycket enklare regulator än din huvudregulator.
Svara med citat