Har ngn dykt på Island?

Hej!

Jag söker efter information om dykning på Island.

Är det ngn som har dykt där? Var hittar jag info om det? Har hört att det ska vara bra dykning där med enorm sikt... Berätta om du vet ngt.

Mvh
/Samuel
 
Jag ddök på Island för några veckor sedan. Tyvärr var jag bara där en kort stund, men 2 dyk hann jag med. Dök i Sifra, och sikten på ca 100 m är fantastisk. Som matt dyka i Ramlösa. Jag lyckades klappa en gigantisk lax! Ganska maffigt att dyka ned i en spricka och hålla en hand på världsdelen Europa och den andra på Amerika!!

Mannen du skall kontakta på den dykssite du själv nämnde är Hedinn Olafsson på DiveIceland.
Hans mobil är 0035-48962270
Han är kalaskul och duktig. Antingen tar du en utflykt med Hedinn och hans kompis (fotograf) alena vilket jag gjorde. De kom då och hämtade mig i en bil som var misstänkt lik vår glassbil...
Alternativt ringer du Hedinn och frågar när hans årliga veckotur är. Han planerar att köra runt hela Island i sommar med ett gäng dykare och dete blir garanterat en succé. Tyvärr har jag inte möjlighet att åka dit pga nyinköpt båt som måste hårdseglas..

Lästet i Expressen att en ny flyglinje är på gång från Stockholm till Keflavik. Riktpris tor från 1.600 kr. Värt att kolla upp.

Lycka till!

Fredrik Roswall
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
0663 Vem har dykt på Curaçao? Dykning 0
Claes H Jag har... Dykning 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...