någon som vet något fint dykställe på västkusten?

Hej
Jag skulle vilja åka någonstans och dyka i sommar och jag har hört att västkusten är fin. Om du kan tipsa mig om något bra ställe, inte alltför djupt (<20m), så blir jag glad.
 
Trubaduren är fin, en fyr som man kan simma runt på olika nivåer/avsatser.
Vinga Fjärrskär är också fint, mkt skaldjur.

mvh/
pia
 
Väderöarna

Prova att åka till väderöarna med t.ex. Dyk Leif i Hamburgsund. Kalasbra dyk med variation och gudomlig mat !
 
Vill man göra det enkelt så kan man ta ett dopp vid släggö i Lysekil, en liten varning för mycke utbildningsverksamhet.. Men å andra sidan så får man ett helt ok dyk utan att behöva åka båt!
 
Kon-Tiki håller till bl a på Ellös. De tyckte jag var bra när jag var där för några år sedan. Lättdykt och inte för djupt (20-25m max beroende på vart man hamnade).

Då hade de fina priser på helgpaket så det var mycket dykning till rimliga pengar.

Mvh
The Crow
 
Båtdyk gäller...

Det är svårt att hitta bra "landdyk" runt Göteborg. Man får ta sig "långt" utanför rikets andra stad, tex Lysekil eller kanske Kullen (men är Kullen "lättdykt"?) Å andra sidan är i princip "all" dykning kanonfin så fort man kommer ut med båt. Kontakta vilken dykbutik som helst. Konkurrensen är hård och prissättning hyfsat enhetlig. Testa tex Äventyr och Tång som ligger på Hönö (http://www.aot.o.se/).

mvh
Niklas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.