Sökresultat
-
Varför vissa fryser mer – och varför det faktiskt går att påverka
Intressant tråd men slutsatsen hittills tycker jag är att det varierar mellan personer och jag tvivlar på att det faktiskt finns någon lösning, i alla fall inte något som fungerar för alla. Lite vana och tillvänjning är det nog men långt ifrån allt. Jag fryser väldigt lätt når jag inte rör...- -Fredrik-
- Inlägg # 31
- Forum: Allmänt om friluftsliv
-
Vems risk bär du i din ryggsäck?
Har för mig att man testar sovsäckarna med ett underställ under när man bestämmer gränserna.- -Fredrik-
- Inlägg # 59
- Forum: Fjällvandring
-
Olycka på Hardangervidda 2025
Gore-tex membranet är väl fortfarande vattentätt? Den stora ändringen utan PFAS är väl att yterlagret antagligen blir våtare vilket gör att jackan andas mindre eller kanske inte alls.- -Fredrik-
- Inlägg # 26
- Forum: Fjällvandring
-
Episk norsk fjällvandring med fiske nära Sverige?
Tycker det bara är att se på en karta och ta turen ditt man tycker ser finast ut. Finns fjäll och sjöar nästan överallt i Norge.- -Fredrik-
- Inlägg # 5
- Forum: Fjällvandring
-
Kan inte skriva
Märker att jag inte kan skriva när den nyaste popup reklamen för medlemskap är uppe trots att den inte täcker rutan.- -Fredrik-
- Inlägg # 4
- Forum: Utsidan - Felrapporter
-
Fjällvandra 2026
Tror det är relativt sätt få som vandrar i alla gränsfjäll mellan Sør-Trøndelag och norr. Finns så många fjäll i Norge att det inte är så många som åker 10+ timmar för att vandra där.- -Fredrik-
- Inlägg # 91
- Forum: Fjällvandring
-
Lavin!
Jag har inte läst artikeln ännu men det är troligare att det finns bra och mycket snö i ett konkavt område än i ett konvext eftersom vinden ofta blåser bort snön i det senare. Så tycker det är rätt naturligt att det går mer laviner i konkava områden.- -Fredrik-
- Inlägg # 9
- Forum: Säkerhet och räddning
-
Gissa position Stockholms län
Söder om Gåseborg stämmer. Din tur. -
Gissa position Stockholms län
Var ligger det här vraket som blir mindre och mindre? -
Gissa position Stockholms län
Dödskalleberger i bakgrunden så det är Tyresö halvön. -
Trailrunning skor istället för vandringskängor
Hållbarheten på trailskor är dock inte speciellt bra. Så det blir många skor om man är aktiv. Å andra sidan har jag nog aldrig haft några skor eller kängor som har varit speciellt hållbara.- -Fredrik-
- Inlägg # 74
- Forum: Utrustning allmänt
-
Trailrunning skor istället för vandringskängor
Skulle si att det där varierar mellan folk. Jag får inte ont i tår ens när jag går i väldigt stening och brant terräng men skorna jag använder. Tror inte heller det är något överdriven risk för vrickningar jämfört med kängor för mig. Ont i trampdynan för jag inte heller.- -Fredrik-
- Inlägg # 73
- Forum: Utrustning allmänt
-
kakor - installningar
Det finns alltså regler på att det inte ska se ut så här när man försöker undvika cookies.- -Fredrik-
- Inlägg # 20
- Forum: Utsidan - Allmänt
-
Fruktansvärt irriterande reklam
Utsidan ska i alla ha för att de är speciella. Nu ser jag ingen reklam alls men nästan hela tiden får jag upp en banner på nedre del av sidan för att man ska betala 200 kr för att bli medlem.- -Fredrik-
- Inlägg # 159
- Forum: Utsidan - Allmänt
-
Fjällvandra 2026
Finns enormt mycket i Norge som borde passa. Om man håller sig borta från de allra vanligaste stigarna så är det knappt folk. En rund tur i Trollheimen tex.- -Fredrik-
- Inlägg # 59
- Forum: Fjällvandring
-
Skidskada ovansida, åtgärd?
Skulle sätta på lite silvertejp.- -Fredrik-
- Inlägg # 5
- Forum: Skidor allmänt
-
Karttjänst för att leta upp högsta punkterna på karta
- -Fredrik-
- Inlägg # 14
- Forum: Navigering
-
Karttjänst för att leta upp högsta punkterna på karta
Men vad är det du beräknar? Detta är från Norge. Finns en slalombacke med en fallhöjd på 450 m i området.- -Fredrik-
- Inlägg # 13
- Forum: Navigering
-
Karttjänst för att leta upp högsta punkterna på karta
Intressant app men inte något jag har letat efter. Testade lite och vad den beräknar när den letar upp brantaste eller längsta backen förstår jag inte men det er ju inte heller speciellt tydligt vad det er man vill ha (snittlutning, max lutning, hur behandla mindre branta partier etc)...- -Fredrik-
- Inlägg # 10
- Forum: Navigering
-
kakor - installningar
Nu blaffa om cookies idag. Klart det har gått 5 dagar sen sist så möjligt att jag har ändrat mig ...- -Fredrik-
- Inlägg # 17
- Forum: Utsidan - Allmänt