Blogginlägg

Väster om de stora sjöarna (3)

Den 9 augusti skrev jag i dagboken: ”Åter en morgon med sol och dagg i gräset. Vårt vandringsväder har varit osannolikt behagligt och bra.” Och så var det. Regnkläderna hade bara varit på en dryg ... Läs mer.. 10

En taklös natt i vildsvinsskogen

Jag har gjort det åtskilliga gånger men det var många år sedan - avstått från tält eller vindskydd när jag sovit ute. När jag nyligen läste vad Niklas skrev i sin blogg insåg jag att någonting ... Läs mer.. 5

Vinterbyxor

Friluftslivet har på riktigt legat på sparlåga det senaste året. För tidig semesterperiod och studier gjorde att sommarens fjälltur inte blev av. Och sjukdom kom i vägen för vinterns. Latheten och ... Läs mer.. 2

Nytt ryggsäcksinlägg!

Våren 2020 renoverade jag ytterligare en ryggsäck åt en kompis. Det blev inte så många bilder tagna men däremot spelade jag in en video om den. Så det här inlägget blir lite annorlunda: klicka på ... Läs mer.. 1

Blogga på Utsidan!

På Utsidan kan du lätt skapa en egen blogg för att dela med dig av ditt friluftsliv och annat till Utsidans alla läsare.

Skapa din egen blogg här

Populära etiketter

Bloggar

Fowwes blogg

Fjällvandringar, naturupplevelser och friluftstankar.