Blogginlägg

Dag 2 En hel dags förberedelser

Tanken är att det är färd för att testa nya grejer och gamla. Inför den långa korsningen av det grönländska inlandsisen i första hand. Nya grejer som pjäxor från Alfaskor, klockan from Boldr Supply ... Läs mer.. 4

Varför vi gör det...

Om ni läser det här så vet ni ju redan. Varför vi gör det alltså. Varför vi går på fjället. Eller sover i skogen. Varför vi vandrar leder eller paddlar. Skidar. Eldar. Eller bara vistas i ... Läs mer.. 2

Dag 6, Sista dagen på fjället

Jag hade sparat en liter bensin för sista frukosten på vinter turen. Så då körde vi musik, godaste maten och satt i underkläderna i tältet. Därutanför -10 C. Viktigt att sista dagen blir en hit! ... Läs mer.. 2

Dag 5

Idag hann tröttheten ifatt oss. Kombinationen den friska vinden, solen, den tunga pulkan och det oavbrutna arbetet, ja, normalt Expeditionsliv! Så två mindre olyckor hände igår, jag fixade ett hål ... Läs mer.. 1

Blogga på Utsidan!

På Utsidan kan du lätt skapa en egen blogg för att dela med dig av ditt friluftsliv och annat till Utsidans alla läsare.

Skapa din egen blogg här

Populära etiketter

Bloggar

Fowwes blogg

Fjällvandringar, naturupplevelser och friluftstankar.