Blogginlägg

Med Norrskenet som täcke

November är vanligtvis mörker och ett besvärligt mellanläge av höst och vinter. Men ibland kan den trots det glänsa till. De få timmar av sol man får på dagtid kan vara helt enastående, med långa, ... Läs mer.. 8

Vandra för själen och inklusivitet

Om mindre än 48h påbörjar jag min resa. En tung färd. Det är inlagd som aktiv tur här på Utsidan. 150-170mil, tunga mil. För mig själv och för alla andra; annorlunda vandrare och frilufissar. För mig ... Läs mer.. 7

Sirap blandad trimmad köttbulle

Det är dag3. Längre än till Kalbo har jag inte kommit.  Lägerplatsen är skit. Jag vågade inte fortsätta, så jag lägrade. Men vila fick jag inte. För buckligt. Glömde saker kvar i pulkan men jag orkar ... Läs mer.. 2

First ice

Äntligen, nu är den här - tiden då man får frysa om fingrar och tår, ducka för fallande is, utstå mörka dagar, bli blöt och trött i armarna - vi pratar så klart om isklättring! Faktiskt har den ... Läs mer.. 1

Friluftsdag 5 oktober

Vi fick i uppgift att anordna en friluftsdag för hela skolan. Vi delade in oss i grupper och varje grupp bestämde vad de ville erbjuda för aktivitet. Tillsammans kom vi fram till följande ... Läs mer.. 1

Blogga på Utsidan!

På Utsidan kan du lätt skapa en egen blogg för att dela med dig av ditt friluftsliv och annat till Utsidans alla läsare.

Skapa din egen blogg här

Populära etiketter

Bloggar

Ullis blogg

Hit och dit i vår vackra natur.