Blogginlägg

En taklös natt i vildsvinsskogen

Jag har gjort det åtskilliga gånger men det var många år sedan - avstått från tält eller vindskydd när jag sovit ute. När jag nyligen läste vad Niklas skrev i sin blogg insåg jag att någonting ... Läs mer.. 7

Lördagshäng i Kilsbergen

"... Djävulen skänker sina höghus till dom,  som skrattar åt torpet i gläntan bortom Bäskabo skog, där gränsen är klar;  inga höghus som byggs där får nånsin stå kvar..."                             ... Läs mer.. 6

Svartåleden - soloövernattning med ylande vargar

Brattforsheden i Värmland är ett naturvårdsområde som avsatts för sin speciella natur. För flera tusen år sedan var här ett israndsdelta och det räknas idag till ett av de bäst bevarade i landet. Det ... Läs mer.. 3

Kebnekaise runt - del 2

Dag 4 (2020-08-10) – Till Kebnekaise fjällstation och vidare upp på Duolpagorni Klockan ringer redan vid 07.00. Gäspande packar vi ihop våra saker. Min frukost består av tunnbröd med mjukost. De ... Läs mer.. 2

Kebnekaise runt - del 1

Dag 1 (2020-08-07) - Avfärd från Stockholm Vi möts alla fyra i vår tågkupé en kvart innan tåget ska lämna perrongen. Det är Gluttarn, Vegmil, brorsan och jag. Det är varmt, svetten börjar rinna längs ... Läs mer.. 1

Kebnekaise runt - del 3

Dag 5 (2020-08-11) – Västra leden till Sydtoppen och Durlings led till Singistugorna 06.30 vaknar vi av våra alarm. Spända på vad dagen har att erbjuda går vi tillsammans upp till servicestugan och ... Läs mer.. 1

Gröna Bandet 2020 - Vägen till starten

Att 2020 var ett annorlunda år måste vara en rejäl underdrift vid det här laget. Även om det som händer i världen till största del är negativt så gav det mig också en möjlighet till något riktigt ... Läs mer.. 1

Blogga på Utsidan!

På Utsidan kan du lätt skapa en egen blogg för att dela med dig av ditt friluftsliv och annat till Utsidans alla läsare.

Skapa din egen blogg här

Populära etiketter

Bloggar

Fowwes blogg

Fjällvandringar, naturupplevelser och friluftstankar.