Weight Watcher RT - Jack Wolfskin

är det nån som har tältet?

Vad tycker ni om den?

på getout.se så säljs den för 1500. det är ett lättvikts tvåmannatält. Är inte priset lite suspektlågt?

Det står ju inget om vattenpelare och så.

Tack på förhand

Laura
 
jag har en sån!

Det är litet, ingenting för en 1,80 m människa! Tydligen säljs det som tvåmanna, men jag (1,63 lång)och min hund (en collie) hade plats precis så det räckte och all packning i absiden. Den (absiden) har ingen botten och man får tänka sig för var man ställer tältet när man vet det kommer att regna. Men själv tältet höll tätt i ösregn i sommar. Upplevde inte heller tältet som vindkänslig, men det blåste inte storm heller där vi var på väg. Man kan sitta i ena änden av tältet, men att laga mat med stängd absid är lite jobbig. Trångt. Jag läste en recension i Tyskland där en kille jämförde tältet med en likkista. Han var lite för stor för den, riktigt så illa är det inte, men skulle det vara så att det är dåligt väder och man måste stanna några dagar inne i tälet får man nog bita ihop eller ha god sömn.

Men än så länge är jag väldigt nöjd med tältet. Det är hyfsat lätt, lätt att sätta upp och håller tät.
chris
 
Jag tänkte köpa ett förra våren som ersättare till mitt 3-manna kupoltält när jag paddlar ensammen. Sedan fick de pengarna prioriteras till bilen och i år är det 500kr dyrare. Men jag funderar på att köpa det i varje fall till sommaren. Såg det i verkligheten på Get Out-mässan och det ser okej ut.
Hur fungerar det på tex berghällar, har för mig att 2 linor måste säkras med pinne i marken eller på annat sätt, stämmer det?
Hur hållbar är botten mot kvistar, kottar mm under? Röjer det jag kan, men ofta blir något skit kvar och moderna tält har ofta tunn botten på gott och ont.

(Har även tittat på Taurus I Vaude och numera skiljer det inte mycket i pris)
[Ändrat av PK Neelix 2005-02-21 kl 00:44]
 
Hej!

Jag har sjävl sneglat på detdär tältet och om jag inte missminner mig var vattenpelaren för ytterduken 3000mm och för golvet 5000mm.

Tror det stod på Jack Wolfskins hemsida

/Andreas
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
WilliamGurebo Cumulus temperaturangivelser, filling weight för olika temperaturer (hjälp) Bo och sova 3
Larsn1d Jack wolfskin Gossamer II eller bergans Hardangervidda Bo och sova 3
Freddan122 Hjälp med tält 2-manna jack wolfskin eller Msr elexir 2 eller något annat? Bo och sova 0
Sjösimmerskan Spännare av tältlinor på Exolight II Jack Wolfskin. Hur funkar de? Bo och sova 3
Sjösimmerskan Tältlinor spännare Hjälp med tältlinespännare till nytt Jack Wolfskin Exolight II Bo och sova 1
Lavskrikan Jack Wolfskin Skyrocket III Dome Bo och sova 1
Ingle Stabilt campingtält - Coleman, Jack Wolfskin, McQuinley eller Outwell? Bo och sova 7
Punktkarlsson Tält - Vaude eller Jack Wolfskin? Bo och sova 0
jakkemalm jack wolfskin exolight Bo och sova 2
Jsl Jack Wolfskin Gossamer 2 eller Helsport Nordmarka 2 Bo och sova 3
Cremytos Jack Wolfskin Gossamer Bo och sova 12
LottaD Tältråd: Jack Wolfskin, Liberty eller Vaude, Mark? Bo och sova 2
atta Marmot, Bergans, Jack Wolfskin, North Face? Bo och sova 6
Jonte Myra Butik som saluför Jack Wolfskin i Göteborg? Bo och sova 4
Run Jack Wolfskin Tundra 2 Bo och sova 0
rogero Jack Wolfskin, chinook Bo och sova 0
Andersols Jack Wolfskin tält? Bo och sova 2
Lundell Jack Wolfskin tält...?! Bo och sova 2
tiddelipom Jack Wolfskin Bo och sova 4
nature4you.nu Tält Jack Wolfskin Tundra III Bo och sova 0
nicoj Jack Wolfskin tält för svenska fjällen? Bo och sova 2
Jock Scott fjällräven eller jack wolfskin Bo och sova 2
Jack Wolfskin-tält Bo och sova 2
Jack Wolfskin-tält Bo och sova 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.