• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vinterpaddling i sthlm

Hej,

Jag undrar om det finns ngn som är intresserad av vinterpaddling? Jag är nybörjare (startade i somras) och har precis köpt egen kajak som jag inte fått i vattnet ännu och man är ju sugen...

Är egentligen i detta läge mest intresserad av hur många som håller på. Måste köpa torrdräkt etc innan jag kan ta mig ut och med tanke på min erfarenhet kanske det får bli vinterpaddling först nästa vinter, men om det finns erfarna som kan tänka sig att ta sig an en nybörjare så kanske man kan skynda på köpet...

Är egentligen ute efter ngn typ av kurs/organiserad paddling med intruktörer, men har inte hittat något sådant (men har anmält mig till bassäng träning i februari).

En ganska öppen fråga, vet egentligen inte vilket svar jag söker...

MVH
RObert
 
Vill någon hålla två nybörjare i handen imorgon lördag kan jag tänka mig en tur med utgång från Vinterviken (det är väl passande?).
 
Jag paddlar regelbundet året runt i trakterna kring Sthlm så det är bara att höra av er om ni vill hänga på. Kan definitivt tänka mig att ta med en ovan vinterpaddlare på lite strandnära paddling i mellandagarna om intresse finns.

/Joachim
 
Jag paddlar regelbundet året runt i trakterna kring Sthlm så det är bara att höra av er om ni vill hänga på. Kan definitivt tänka mig att ta med en ovan vinterpaddlare på lite strandnära paddling i mellandagarna om intresse finns.

/Joachim

Det låter fantastiskt! Men jag ska nog införskaffa torrdräkt först så det kanske tar ngn månad, men jag kommer nog höra av mig sen!

Robert
 
vi är ju ett löst sammanhållet gäng som träffas då och då och paddlar, både sommar och vinter. Se tråden "Tiderace tråden för inbördes beundran". Man måste inte ha en Tiderace för att hänga på...

/Rickard
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.