• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Paddelkamrat i Sthlm sökes

Hej,

När vännernas uppfattning om "friluftsliv" mer och mer glider mot att handla om en caffe latte på närmaste deli :) så tänkte jag att detta forum kan vara ett lämpligare upptagningsområde.

Söker alltså en paddelkamrat för korta och långa paddelturer i Stockholm och Stockholms skärgård. Närmast tänkte jag mig paddla i Grindaområdet den 13 sep men är även öppen för andra alternativ. Vill även försöka hinna med en längre tur i slutet av september, kanske med övernattning.

Hör av er, ni paddelsugna Utsidare...!

/Mats
 
Intresserad!

Hej Mats, vad härligt det låter med septemberpaddling!
Jag är inte ägare till kajak, men vill paddla mera, blev biten efter paddling runt Kosteröarna i somras och gick kurs i Frankrike 2006. Så det finns några dagars havspaddling i kroppen i alla fall.
Räknar med att det går att hyra kajak i närheten. Tipsa gärna om du vet nåt bra och hör av dig om det kan bli aktuellt!

Anna
 
gärna en paddlingstur

Hej Mats

Jag hänger gärna med på lite tur. Är ingen expert, men har paddlat en del nu i sommar. Mig passar det bäst att utgå från södra stockholm

mvh
Magnus
 
Hejsan!

Jag är en före detta kajakguide och färdledare som har tillbringat alldeles för mycket tid framför datorn de senaste åren. Känner suget efter kajakturer på spegelblanka vatten, men saknar även att kunna surfa på vågor efter en natt med kuling. Men jag tycker inte om att binda upp mitt schema för mycket, så därför skapade jag en ganska spontan grupp på facebook för friluftsintresserade mäniskor i allmänhet och mäniskor i Stockholmsområdet i synnerhet. Ganska spontant och nytt. Vi får se vad de blir av det.. :)

http://www.facebook.com/group.php?gid=148106553925
 
Dags för paddling!

Jag tänker dra ut och paddla en dagstur helgen den 17/10, och alla som vill får följa med!
Exakt vart det blir har jag inte bestämt ännu, men jag håller de som är intresserade uppdaterade via länken i mitt tidigare inlägg.

Värt att tänka på är att vattentemperaturen är låg, och att man inte bör ta onödiga risker. De som är ovana bör planera en annan aktivitet om det går vågor, eller om man känner sig otrygg. Jag tänker inte köra någon hardcore-paddling, utan snarare en lugn skärgårdstur med lunchpaus.

Be there! :)
 
jag hakar gärna på!

Jag lade till mig på facebook-gruppen. Jag har också planer på att paddla i helgen och hakar gärna på.

Jag har inte bil och behöver därför skjuts för mig och min kajak från Huvudsta kajakklubb om turen inte ska gå av stapeln i mälaren. Jag har hur som helst ställ för kajaken att montera på takräcke.
 
Paddling i morgon!

NU ÄR DET SPIKAT!

DE SOM VILL HÄNGA MED UT OCH PADDLA MÖTS PÅ SKÄRGÅRDENS KANOTCENTER (Engarn/Resarö, 185 93 VAXHOLM) I MORGON (LÖRDAG) KLOCKAN 10:00.

Jag kommer att ha en kort genomgång mellan klockan 10:20-10:30 (cirka). Sedan går det bra att använda kajakerna fram till klockan 15:30. Priset kommer att hamna någonstans mellan 300-400kr och inkluderar kajak, paddel, kapell och flytväst. Jag kan nås på telefon 0730-307135. Karta till uthyraren hittar du på www.eniro.se.

Jag vill än en gång påminna om att vattentemperaturen ligger runt 7-8 grader och att man kyls ned snabbt om man trillar i. Om man känner sig osäker bör man hitta på en annan aktivitet.

Mer detaljer på finns under "Dicussion Board" på:
http://www.facebook.com/group.php?gid=148106553925


VI SES!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Magnus Thor Paddelkamrat i Rogen sommaren 2015 sökes!!! Paddelkompis 1
sussie.f Paddelkamrat Stockholm.. Paddelkompis 1
sussie.f Paddelkamrat till våren..? Paddelkompis 19
Imsevimsa Sthlm-världen:Paddelsällskap vore skoj! Jag paddlar havskajak, har en extra + bil Paddelkompis 0
PathFinder76 kajak kompis sökes i sthlm/södra sthlm. Paddelkompis 9
Prankster Kanotklubb i Haninge (sthlm) Paddelkompis 0
Pombe paddelpolare till nybörjare i Sthlm Paddelkompis 24
Mackan2 Intresse för långa dagsturer i STHLM ? Paddelkompis 2
robertholmstrom Vinterpaddling i sthlm Paddelkompis 4
Kalle G Från Brunnsviken söndag 28 juni (Sthlm) Paddelkompis 0
Schneehase Paddeltur 15-17 Juni runt Sthlm/Möja Paddelkompis 0
Angy Paddla i Sthlm Paddelkompis 4
Mjo_74 HavskajakKurs i sthlm? Paddelkompis 2
Paddelkompis i Sthlm/Södermanland Paddelkompis 6
Proteus Sthlm - Norrtäljeviken, genom Rådmansö? Paddelkompis 0
Joakim Ambrosson Paddling efter helgen? Sthlm Paddelkompis 2
barret Paddlingssällskap Sthlm norrort Paddelkompis 0
oberg_niklas Bassängträning i Sthlm Paddelkompis 3
Kalle G Kanotpolo i Sthlm Paddelkompis 5
Vertson Paddla o åka inlines två timmar från Sthlm Paddelkompis 2
gluteus Sthlm eller Nynäs skärgård Paddelkompis 0
Ulrikaz Paddelkompis/paddekompisar sökes! Paddelkompis 2
FredrikBe Paddelkompis sökes Paddelkompis 0
opabinia Paddelsällskap v28 sökes gärna i organiserad form/kurs Paddelkompis 5
denelake fotografen Paddelkompisar i Stockholms området sökes... Paddelkompis 0
sneseglare Paddlar kompis sökes i Ystad trakten Paddelkompis 2
pegzan Paddel kompis till 2012 sökes (Tyresö) Paddelkompis 2
Anna V Paddelkomisar sökes :) Paddelkompis 1
Markus77 Paddlare sökes Paddelkompis 2
Dryaso Paddelkompisar i Halmstad sökes. Paddelkompis 0
isdahl Kajakare på västkusten sökes!! Paddelkompis 20
Erika80 Paddelkompis sökes! Paddelkompis 12
Helli Friluftsintresserade i Göteborg sökes! Paddelkompis 2
Sten_GBG Paddelkompis till norska fjordar w30 sökes akut!!! Paddelkompis 0
cygnes Padelkompis i Falun Borlänge sökes Paddelkompis 1
Gillestugan paddelkompis sökes Åre nästa vecka 27 Paddelkompis 0
PeMiKa Paddlingssällskap sökes till tur i Stockholms skärgård Paddelkompis 2
kajaken_yahoo.com Deltagare sökes till gratis mini-kurs Paddelkompis 1
Makoo Forspaddlare sökes för fotografering Paddelkompis 0
bombom ÅEC - paddlare sökes! Paddelkompis 0
egron Sökes: paddelkompisar i Stockholm Paddelkompis 5
pud Kvinnlig paddelvän sökes Paddelkompis 0
ÄventyrsCompaniet äventyrskompisar sökes i Blekinge/Skåne Paddelkompis 0
Tobbsingen Havskajak-paddelkompisar sökes i Göteborg Paddelkompis 72
Pelle E paddelkompisar sökes Paddelkompis 0
chantal Paddelkompisar i Skåne sökes Paddelkompis 6
nizer Kajakplats sökes? Paddelkompis 1
bajdarka kajakplats i västra Göteborg sökes Paddelkompis 1
T_N_B Hjälp! Kanotplats sökes Paddelkompis 0
Carpe_diem Paddelpartners sökes Paddelkompis 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.