Vildmarksvägen, sova i bilen?

Hej, vi funderar på att åka vildmarksvägen i höst, och undrar om man kan sova i vanlig personbil längs vägen? Allt jag hittar handlar om husbilar, men vanlig bil kan det funka också? Och kan man stanna bilen lite överallt eller är det bara på rastplatserna man får parkera?

Klart man kan sova i en personbil. En kombi är att föredra. Sov två nätter på en vikbar jyskmadrass i min bil förra veckan.

Vildmarksvägen har väl stoppförbud på vissa ställen, så just där är det ju dumt sova.

Hej, vi funderar på att åka vildmarksvägen i höst, och undrar om man kan sova i vanlig personbil längs vägen? Allt jag hittar handlar om husbilar, men vanlig bil kan det funka också? Och kan man stanna bilen lite överallt eller är det bara på rastplatserna man får parkera?
Vildmarksvägen är lång! På de flesta ställen är det fullt möjligt att stanna och sova men just över kalfjället runt Stekenjokk så finns det en del förbud pga renskötsel och en del (tidigare?) stölder av fågelägg.

Trådstartare Liknande trådar Forum Inlägg Startad
Michel.B Är det OK att sova i naturreservat som man inte får tälta i? Naturområden 97

Liknande trådar

Logga in

Glömt namn/lösenord? Logga in med Facebook

Tips!