Vaude Campo Arco 2P Prisvärt?

Hej alla!

Behöver köpa ett tält inför sommaren och jag ber därför er om råd/erfarenhet av tältet jag länkade till. Har varit ute en del i kompisars tält, men nu behöver jag ett eget.

Håller mig mest på skåneleden men har mer ambitioner än så. I slutet av sommaren tänkte jag vandra på fjället och ska snart en kort sväng till Norge. Tyckte tältet jag länkade till verkade prisvärt och funktionellt också för fjällen. Är det någon som har erfarenhet av tältet eller tält i samma prisklass?

Har alltid sovit 2 i 3 persons tält bekvämt, men aldrig provat 2 persons tält. Kan man vara någorlunda bekväm 2 personer + packning i ett 2 manna tält (Jag är 190 och normalt byggd)? Jag kommer oftast vara 2 pers när jag vandrar, men kan hända jag även drar iväg själv vilket jag eventuellt gör i fjällen, så jag vill inte att det ska väga för mycket.

http://www.outnorth.se/vaude/campo-arco-2p.php?group=prod_prod_grp-s1/373

När vi skulle köpa tält la jag ut ett snöre på golvet som bildade ytan på de olika tälten vi var intresserade av, la oss i det och testade om det funkade. Vi köpte två 2-manstält och vi är sex personer...fyra är små barn.
Tänk på att tunneltält har kass yta vid fötterna.

Tjena!

Köpte du tältet? Kan du inte berätta om tältet iså fall? Jag kör nästan alltid med tarp, men jag har även ett gammalt Vaude Ferret 2 tält (som håller hög klass) nyfiken om du valde Vaude tältet.

Med vänlig hälsning, Nicklas

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bomaye Vaude power lizard sul 1 2p Fjällvandring 8

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg