Vattentät "mapp"

Hej,
Jag har surfat lite på blandade siter med frilufts/paddlingsvaror och även mer specifikt på Ortliebs och Vaudes sidor. Utan fynd. ;-(

Jag vill ha en vattentät mapp som helst rymmer ett gäng A4 blad och en halvtjock pocket.

Har någon sett något i denna stilen??

[Svar inkluderande vanlig plastpåse eller vanlig "paddelsäck" ger inga extrapoäng... ;-) ]

Patric
 
Ortliebs fungerar OK

Ortleibs olika dokument/kartfodral fungerar utmärkt för detta ändamål. Jag använder flera olika sådana för olika ändamål. På skridskoturerna har jag en variant med tryckknappar som egentligen är ägnat för motorcykelåkning.

http://www.sssk.se/bildarkiv/normal/pic_16308.jpg
pic_16308.jpg

Foto Lars André


Hälsningar Thure
[Ändrat av thureb 2006-06-05 kl 12:16]
 
Aquapac

Kolla in aquapac på ex. Naturkompaniet. De har ett fodral modell lite större som är helt vattentätt med en stor och bra öppning. Vattentät ner till 5 meter tror jag.

Mvh,
Pelle.
 
Ortlieb funkar kanon

Hej

Jag har kört med ortliebs fodral till just detta ändamål, ett plus tycker jag är känslan i matrialet. Påminner om gamla lata dagar i Latex.

Ha det Sven
 
Håller med om att Ortlieb är bra.
Fast sista året har jag nästan uteslutande skannat kartorna och laminerat utskrifterna med en billig lamineringsmaskin från Clas Ohlsson, tycker det är även bättre.
 
Verkar bli jobbigt P

Aj då Ptric nu får du ligga när du skall scanna och laminera pocketen du skall läsa;-)
 
muji!

Japanska diverse-pryttel-tillverkaren Muji har bra plastfickar med zip-stängning. Rätt minimala i designen och finns att tillgå i ett anatl storlekar. Finns på Åhlens City i Stockholm, och säkert ngn annanstans oxå...

/H
 
muji!

Japanska diverse-pryttel-tillverkaren Muji har bra plastfickar med zip-stängning. Rätt minimala i designen och finns att tillgå i ett anatl storlekar. Finns på Åhlens City i Stockholm, och säkert ngn annanstans oxå...

/H
 
Re: Aquapac

zeromaker; sa:
Kolla in aquapac på ex. Naturkompaniet. De har ett fodral modell lite större som är helt vattentätt med en stor och bra öppning. Vattentät ner till 5 meter tror jag.
http://www.aquapac.net > Multi-Purpose Protective Cases > Seti Case
Det är något i den stilen som jag letar efter (trots att man kanske inte kan tro det när man läser första inlägget). Jag skall spana vidare på denna...

Men egentligen hellre något mer stabilt skyddat än ett kartfodral - samtidigt inte fullt så krocksäkert och submarint som Seti Caset från Aquapac. Ungefär som en vanlig halvtung vattentät packpåse men i a4-format - med en förslutning som är (minst) dropp/stänksäker. Det finns väl knappast? ;-)

Kan det kanske finnas minimalistiska vattensäkrade laptopväskor så liknar denna lösning?

Jag glädjer mig stort åt att denna tråd fick Sven att tänka på latex...
 
Köksavdelningen

olle11; sa:
zeromaker; sa:
Kolla in aquapac på ex. Naturkompaniet. De har ett fodral modell lite större som är helt vattentätt med en stor och bra öppning. Vattentät ner till 5 meter tror jag.
http://www.aquapac.net > Multi-Purpose Protective Cases > Seti Case
Det är något i den stilen som jag letar efter (trots att man kanske inte kan tro det när man läser första inlägget). Jag skall spana vidare på denna...

Men egentligen hellre något mer stabilt skyddat än ett kartfodral - samtidigt inte fullt så krocksäkert och submarint som Seti Caset från Aquapac. Ungefär som en vanlig halvtung vattentät packpåse men i a4-format - med en förslutning som är (minst) dropp/stänksäker. Det finns väl knappast? ;-)

Kan det kanske finnas minimalistiska vattensäkrade laptopväskor så liknar denna lösning?

Jag glädjer mig stort åt att denna tråd fick Sven att tänka på latex...

Om du kan tänka dig att vika dina A4 papper så skulle jag titta på en ask för djupfryst mat att förvara din pocketbok och dina papper i.

Per
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.