Våtdräkt, vilken???

Hej, är på jakt efter en våtdräkt som både passar till Windsurfing och Triatlon. Helst hyffsad hållbar särskilt över knäna.
Iochmed att jag bor i Norrbotten ska den helst vara med långa armar och långa ben.
Har kollat på Gul dräkterna och undrar ifall det är nåt att ha?, priset och vem som säljer dem.
Men alla märken och tips tas tacksamt emot.
Sägas är att jag är 182cm och väger 73kg så jag är ganska smal.

MVH Jocke
 
Gul är fina grejor minsann!

Tjena!
Visst finns det nån som testat GUL.
Jag simmade vansbrosimmet och SM-triathlon i min dräkt och den funkar bra. Det är en hellång dräkt med avtagbara ärmar. Jag minns inte namnet på den modellen men priset var ca. 1600 kr. Helt ok. Det är inte en riktig simdräkt. Dvs den är lite stel i armarna när du simmar, detta märks inte vid bröstsim utan endast vid crawl (vilket ju iofs är det simsätt som jag simmat mest av i denna dräkt) men om du är som jag, motionär som vill prova på utomhus-lopp så är det ett mycket bra köp. Håller värmen utmärkt, jag har visserligen mest haft den i varmt sommarhav, men luleälven bjöd på kallt vatten (ingen aning om temp) och det funkade också.
Om du inte vill kompromissa värme/pris kontra snabbhet blir det till o köpa dyrare grejor.
 
oops! Såg nu att du även ville veta av köpställe. Min dräkt köpte jag i Visby på en dykshop. Men om du bor i närheten av luleå så finns det ju en dykshop där. Det är nog en fördel att kunna prova på plats innan man köper, även om det är ett minst sagt stretchigt plagg!
 
jop det var ju det som var menigen, även fast jag reser mycket i vårt avlånga land så har jag inte kunnat hitta nån som säljer Våtdräkter. Hade du nån Hemside adress till stället i Luleå eller Tele nr...

MVH

Jocke
 
det jag är ute efter är en våtdräkt som går att simma i någolunda(inte obekväm), men som också är slitstark, särskilt över knäna/vaderna. där det är där man först går upp på brädan ifall man inte gör en vattenstart.
men det är kanske bättre att köpa en billigare våtdräkt till surfingen och en riktig Triathlon dräkt, bli nog billigare och bättre i längden.. Eller???


MVH
Jocke H
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.