vandringssällskap i ESKILSTUNA??

Hej!

Har efter längre uppehåll kommit igång och börjat vandra. Finns det någon i Eskilstuna som vill ha sällskap på mindre turer? Dagsvandring eller någon övernattning här och där är inte så noga, men jag har en drös knattar hemma så jag kan inte vara borta hur länge som helst vid spontana infall.

Jag har inte bott så värst länge i Eskilstuna så om du kan hantera kartor eller hittar någorlunda så är det ett plus. Ett annat plus är visad hänsyn till min patetiska fysik och höga ålder nu när man är nästan 40....

Har hund som trivs i tält och med alla typer av sällskap. Han är trevlig, lugn och välvårdad. Vore ett plus med sällskap som inte har panikskräck eller allergier...

Micke
 
Delar av Sörmansleden kanske?

Hej!

Jag har inte bott så värst länge i Eskilstuna så om du kan hantera kartor eller hittar någorlunda så är det ett plus. Ett annat plus är visad hänsyn till min patetiska fysik och höga ålder nu när man är nästan 40....

Har hund som trivs i tält och med alla typer av sällskap. Han är trevlig, lugn och välvårdad. Vore ett plus med sällskap som inte har panikskräck eller allergier...

Micke

Hej Micke,

jag bor inte inte i Eskilstuna själv, men mina föräldrar gör det och jag hälsar på dem en del. Efter att de flyttade till Eskilstuna för ett par år sedan så har jag tänkt att ta mig ut på Sörmlandsleden ett par dagar. Den går förbi stan och är vad jag har förstått hyfsat lättvandrad.

Jag är annars en van skogvandrare från skogarna utanför Oslo, där jag bor!

Sista veckan i juni så ska jag tillbaka till mina föräldrar och vara där ett par dagar, jag har semester den veckan och har funderat på att ta med mig turpackningen då! Vet ju inte om du har ledigt mitt i veckan, men jag kommer till Eskilstuna söndagen efter midsommar och stannar till mitten av veckan.

I första hand en längre dagstur, men även övernattning är klart av intresse! Jag har inga kartor, men det kan vi ju alltid skaffa om vi bestämmer något!

/Andreas
 
Hej Micke,

jag bor inte inte i Eskilstuna själv, men mina föräldrar gör det och jag hälsar på dem en del. Efter att de flyttade till Eskilstuna för ett par år sedan så har jag tänkt att ta mig ut på Sörmlandsleden ett par dagar. Den går förbi stan och är vad jag har förstått hyfsat lättvandrad.

Jag är annars en van skogvandrare från skogarna utanför Oslo, där jag bor!

Sista veckan i juni så ska jag tillbaka till mina föräldrar och vara där ett par dagar, jag har semester den veckan och har funderat på att ta med mig turpackningen då! Vet ju inte om du har ledigt mitt i veckan, men jag kommer till Eskilstuna söndagen efter midsommar och stannar till mitten av veckan.

I första hand en längre dagstur, men även övernattning är klart av intresse! Jag har inga kartor, men det kan vi ju alltid skaffa om vi bestämmer något!

/Andreas

Hej Andreas!

Ledsen för det sena svaret, men det har varit kaos med nytt jobb :)

Jag har ledigt på helgerna och möjlighet till övernattning finns varannan helg.... Så om du är här under en helg i juni kan du väl ringa? 070 1489200

hare kanin!

Micke
 
Hej Andreas!

Ledsen för det sena svaret, men det har varit kaos med nytt jobb :)

Jag har ledigt på helgerna och möjlighet till övernattning finns varannan helg.... Så om du är här under en helg i juni kan du väl ringa? 070 1489200

hare kanin!

Micke

Hej,

ingen fara med det sena svaret, jag har även jag fullt upp på jobbet...

Jag är bara i Eskilstuna söndag till tisdag i sista veckan i juni, så det passar ju dåligt! Men jag ska tillbaka senare i sommar och då blir det över en helg, så då ringer jag :)


/Andreas
 
Hej,

jag ska tillbaka till Eskilstuna i början av Augusti. Jag hade först planerat att vandra de sista 10 milen av Bergslagsleden, men då jag ska dels till mina föräldrar i E-tuna och även hälsa på en vän i Nyköping som har hintat att det kunde vara kul med en dagstur på Sörmlandsleden så har jag nu mer eller mindre bestämt mig för att vandra på Sörmlandsleden istället!

Jag har semester de två första veckorna i augusti så om det finns en dag eller så som passar så hör bara av dig.


/Andreas
 
tjena!

Det där med timing är inte riktigt vår grej verkar det som. Jag ska ut hela helgen som kommer nu, 27/7 och framåt. På måndagen efter det kommer mina troll hem och jag får svårt att sticka iväg på något längre.

Micke
 
hej Andreas!

Nu har jag fått ihop ett brokigt gäng på 5 pers i blandade åldrar som ska gå ca 50 km på sörmlandsleden. är du intresserad av att följa med? de blir inget värsting tempo utan mest en promenad för att känna på varandra :)
 
hej Andreas!

Nu har jag fått ihop ett brokigt gäng på 5 pers i blandade åldrar som ska gå ca 50 km på sörmlandsleden. är du intresserad av att följa med? de blir inget värsting tempo utan mest en promenad för att känna på varandra :)

Absolut, men när är det tänkt att ske? Jag bor ju i Oslo och behöver ju hinna ta mig till Eskilstuna och även ta ledigt från jobbet om det behövs (resdagar).


/Andreas
 
vi börjar fredagen den 2 november och går så långt vi hinner, orkar och vill till söndagen 4 november :)

Vad kul, nu blir jag verkligen taggat och vill verkligen komma ut :)

Det borde jag kunna fixa. Ska vi vara lediga på fredagen, eller börja gå på eftermiddagen när folk slutar jobbet? Egentligen spelar det ingen roll för mig, för jag måste ändå ta ledigt hela fredagen och antingen åka från Oslo fredag morgon, eller torsdag eftermiddag. Kvittar för mig!

Jag kan åka hem med ett tåg som går från Eskilstuna 15:09! Vet ju inte om jag får ledigt både fredag och måndag från jobbet! Men jag ska fråga imorgon.

Var ska vi gå?

/Andreas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.