Vandringsled vid Arlanda

Min fru och jag sök en vandringsled nära Stockholm Arlanda flygplatsen därför att vi vill inte ta bussen eller tåget till norra Sverige.

Vilken vandringsled i området är den vackraste och bästa för 4-5 dagar vandra?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ett problem just nu är torkan. Användning av all öppen eld till och med friluftskök som använder gasol benson och fotogen eller alkohol är för närvarande förbjuden på grund av brandrisken i t ex Stockholms län.
Men det verkar inte gälla alla län.

https://www.storstockholm.brand.se/pa-fritiden/eldningsforbud/

https://www.lansstyrelsen.se/uppsal.../2018-07-10-eldningsforbud-i-uppsala-lan.html

Thure

Jag vet

Jag hoppas att det blir bättre i september

Hej,

"Nära" är ju relativt, men i Stockholmstrakten är nog Sörmlandsleden den mest använda vandringsleden. Den ligger visserligen på andra sidan från flygplatsen, men det är ganska enkelt att ta sig till en startpunkt från Arlanda.

Roslagsleden ligger också norr om Stockholm, men såvitt jag minns är den inte så värst vacker eller speciell.

Om ni bara vill ha en vandringsled nära en flygplats i södra Sverige så finns den underbara Österlenleden helt nära Malmö eller Köpenhamns flygplats... men det är kanske off topic!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips