• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

vandra ensam

har gått en hel del ensam under åren,mestadels med Kvikkjokk som utgångspunkt.Tarradalen,Padjelanta;Aktse -Kvikkjokk,Kebnekajse-Sjöfallet.
Går ofta i skogen i största allmännhet,är ute med kajak,tältar i skogen osv.
Jag tycker det är betydligt roligare att gå på tur när jag har sällskap,men det hade blivt betydligt mindre vandrat om jag alltid måste ha sällskap.
Har aldrig reflekterat över säkerhetsaspekten "överfall/konstiga typer" i samband med fjällturer.Tror ej det är nåt att fundera över ens.
Den reaktion jag mött under årens lopp är väl snarare att det är ovanligt med någon ur lokalbefolkningen (jokkmokk) som är ute och går, i andra hand att det sällan går ensamma tjejer/tanter i fjällen.
Gå gärna i Jokkmokksfjällen.Det finns allehanda fina enkla leder,lätt att hitta tältplatser,många bra stugor längs lederna.Flyg en del av vägen,halva vägen eller hur det passar bäst.Annars gäller samma fjällvett angående vadning,färdmeddelande,bra utrustning som för killar.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.