Vad har du för musik i öronen när du cyklar?

Som rubriken säger. Själv har jag bara musiken på när jag är på väg til nåt ställe att cykla på. Brukar lyssna på Hel, Ultima Thule, Dia Psalma och Völund Smed. Händer att det blir lite Strebers och Perkele och Ebba Grön också.
 
Jag skulle aldrig stänga ute ljudet från trafiken då jag cyklar, tycker att det skulle vara för riskabelt.

/Ulf
 
beror på...

om det ska gå undan i skogen så blir det trance eller hårdrock :)

Nä förresten, det är nog Alltid trance lr hårdrock!

Får dock vrida ofta på huvudet då det finns trafik lr folk i närheten....kan ju hända olyckor.
Blev överraskad av två älgar på en stig i full fart denna sommar.....gissa om man vaknade till liv!
Hade kanske hört dom utan musik i öronen, men inte säkert iofs.

Cyklar jag i fjällen vill jag inte ha musik....bara naturens sus å brus

//MD
 
Använder bara musik om jag cyklar inomhus (stationärt). Då blir det lite blandat med lämpligt tempo. Ute vill jag kunna höra både trafik och att kedjan löper utan problem.
/R
 
Jag också vilja höra vad som händer runtomkring mig men det händer att jag lyssnar på radio. Företrädesvis P1. Vad kan vara bättre än lite Tendens, Vetenskapsradion-historia eller Filosofiska rummet? :)
 
talböcker...


Lyssnar på talböcker då jag cykelpendlar till jobbet. Just nu Luftslottet som sprängdes av Stieg Larsson. Dock inte så högt att det äventyrar säkerheten. Cyklar nsätan enbart cykelbana och det är enkelt att dra ut ena proppen då extra audiell uppmärksamhet krävs.

/Patrik
 
Musik som ger energi

Lyssnar sällan på musik när jag cyklar men idag var ett undantag när jag cyklade från jobbet.

Lyssnade på lite random musik och var helt slut(ville bara komma hem och käka), och så plötsligt drar ledmotivet till den gamla serien the a-team igång. Jäklar vad fort det gick sista biten! :)
 
Varför

Som rubriken säger. Själv har jag bara musiken på när jag är på väg til nåt ställe att cykla på. Brukar lyssna på Hel, Ultima Thule, Dia Psalma och Völund Smed. Händer att det blir lite Strebers och Perkele och Ebba Grön också.
...ska man distrahera det man har mellan öronen, när man är ute? Är man inte ute och cyklar då?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.