Utrustning ripjakt

Jag letar med ljus och lykta efter någon som säljer vita blixten eller motsvaranade (inte tegsnäs) prisklass. Har mina vanliga turskidor i fjällstugan och har nu blivit tillfrågad att hänga med på ripjakt. Måste således tämligen snabt fixa skidor och snöblus (har ingen lust att lägga massor, hämtade ut ny studsare i förrgårr...) Tips någon?

Och kruxet: Det ska heöst vara i Stockholmsområdet.

mvh
Andreas
 
Vitablixten och snödräkt!

Finns att köpa hos B. Blomgrens Försäljnings AB (Mike & Nike) i Arboga. Lagervara.

/ HMK416
 
Hittar ingen snödräkt 90 på deras sida... vad skiljer den från den "vanliga" snöblusen?

/M

Ingen större skillnad förutom material.
Vissa menar att den äldre är bättre ur jaktsynpunkt eftersom nya snödräkten ger ett ultraviolett sken som vissa djur ser, det ger inte den gamla ifrån sig.
 
Ge dig!

Sätt in en annons i stället. Sitter du på biblioteket och skriver in reklam i tidningarna också för att spara en slant?

Var där själv för en månad sedan och handlade en del utrustning till min toppfågeljakt. Därav rekomendationen.

Men jag förmodar att du skriver av din vana trogen!

/ HMK416
 
Var där själv för en månad sedan och handlade en del utrustning till min toppfågeljakt. Därav rekomendationen.

Men jag förmodar att du skriver av din vana trogen!

/ HMK416

Medlem sedan:
2009-01-13 09:56:42
Du är snabb att bedöma mina vanor.
Det är ofta ett tecken på att man har marknadsföringsavsikter om man registrerar sig som medlem och omedelbart skriver namnet på ett företag i sitt första inlägg. Tråden är dessutom nästan ett år gammal. Slumpen är liten att du hittar en ett år gammal tråd, en månad efter att du handlat, men det är väl möjligt iofs.
Om din avsikt var ärlig så ber jag om ursäkt, i övrigt inte.
 
Avsikten enbart att hjälpa!

Då jag själv absolut inte är någon snackare via forum (första gången), utan jag bara letade relevant information inför min egna stundade ripjakt. Jag såg frågan och ville enbart hjälpa. Några egna kommersiella intressen finns inte. Men kan man hjälpa någon så varför inte. Tyvärr så missade jag datumet, härleder detta till ovan snackare via forum. Men skadan är nu skedd och ska inte upprepas.

Oavsett vilka kommentarer eller rent av låga kommentarer som kommer så föredrar jag nu att behålla min kunskap och mitt ord för mig själv. Jag har helt enkelt inte behovet av att mäta mig med Era kunskaper. Har klarat mina tidigare 40-åriga aktiva aktiviteter helt på egen hand, inser nu att det är det som gäller för framtiden också. Men är det inte så att "tomma tunnor bullrar mest".


/ HMK416
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.