tunt ullunderställ

Har helt tröttnat på mina nuvarande underställ av olika märken i syntetmaterial. Är varm av mig och svettas endel vilket medför viss odör plus kalla våta tyger. Är på jakt efter ett tunt underställ i ull som kan fungera för aktiviteter av medelpulsig karaktär. Vad tipsar ni om? Vilka erfarenheter har ni?

//Tobias
 
Icebreaker har olika tjocklekar på sina underställ, bland annat tunt. Annars är Aclima bra oxå, där rekommenderar jag brynjeunderställen Sök bland alla trådar, finns många såna här om jag minns rätt...

/Rasmus
 
Ullnät

Jag kan varmt (ehrm) rekommendera nätunderställ i ull. Jag har långkalsongerna i merinoull och tröja i syntet från norska Aclima. Tröjan skal jag byta ut till ullvarianten när ekonomin tillåter..

http://www.aclima.no/index.php?view=prod&cat=1&subcat=2&lang=se

Funkar överraskande bra med "lufthålsisolering", men kanske bäst under ett skal. Jag tvättar nästan aldrig dom där ullunderställen. Och de används nästan varje vecka. Perfekt till intensiva aktiviteter, de torkar fort på kroppen.

/Niklas
 
Jag kan varmt (ehrm) rekommendera nätunderställ i ull. Jag har långkalsongerna i merinoull och tröja i syntet från norska Aclima. Tröjan skal jag byta ut till ullvarianten när ekonomin tillåter..

http://www.aclima.no/index.php?view=prod&cat=1&subcat=2&lang=se

Funkar överraskande bra med "lufthålsisolering", men kanske bäst under ett skal. Jag tvättar nästan aldrig dom där ullunderställen. Och de används nästan varje vecka. Perfekt till intensiva aktiviteter, de torkar fort på kroppen.

/Niklas

Tack för tipset. Har tidigare spanat in just detta nätunderställ. Vet du, eller någon annan för den delen, var dessa går att köpa? Syftar på någon webbutik som kan ha dessa (woolmax)?

//Tobias
 
Jag har inget helt ställ men väl en t-shirt från Swmartwool som är väldigt tunn. Jag är oerhört nöjd med den och kommer absolut att överväga att köpa ett helt ställ från dem.
Jag har dock ett helt ställ från Ullmax i deras merinoull som jag tycker är väldigt prisvärt men inte så otroligt tunt.
 
Cykelcitys ullförstärkta t-tröja uppe och Dressmans Krone långkalsong i merino, ruinerar dig inte, ca 400 för båda. Fungerar minst lika väl som ett 1200kr alternativ.
 
Är det någon som känner till en tunn ullundertröja med dragkedja i kragen, som inte är mörk och inte svindyr?

Jag skulle vilja ha en sån tröja till vandring på sommaren (svart blir ju stekhett i solen), men den enda jag hittar är från Smartwool, dyr och sällan på lager:
843c4e9f-0d42-437e-88fd-2be7ee00e8a7.jpg

(Bild från REI)
 
Senast ändrad:
Icbreaker.
Överlägset!

Har bara köpt ett plagg från det märket och det var i höstas.
Det är nästan det enda plagget jag använt under hela denna kalla vinter.
Och jag fryser väldigt lätt och den håller värmen perfekt!
Har använt samma tröja dagligen under 2 veckor och har inte luktat något det minsta.
Torkar också fort när den är tvättad.
Tillsammans med någon fleccetröja och sedan en skaljacka så har man ett perfekt kit!

De har olika tjocklekar för olika säsonger. MIn 200 fungerade perfekt.
Ska köpa en t-shirt till sommaren också.

(Nej jag jobbar inte på icbreaker :)
 
Icbreaker.
Överlägset!

De har olika tjocklekar för olika säsonger. MIn 200 fungerade perfekt.
Ska köpa en t-shirt till sommaren också.

Kan bara hålla med....... Har 2 st T-shirt 140 och är supernöjd.......
Fattar bara inte att det inte luktar...jag hade min ena i en vecka och svettades floder förra sommaren..... inte en doft.

Ska köpa en tjock långärmad av samma märke.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Zaine Problem med ullunderställ Kläder 14
falken85 Ullunderställ till Aconcagua Kläder 6
mihaliska Ullunderställ - länksamling Kläder 7
mb80 Ullunderställ utan djurplågeri Kläder 29
jonssonmartin Ullunderställ Kläder 1
Olaa Ullunderställ Kläder 0
Weyland Ullunderställ Kläder 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.