Ullunderställ

Har någon erfarenhet av NorthStar Tradings ullunderställ (AKLA i merinoull)?
Bättre/Sämre/Lika bra som ullfrotté??

Är näligen spekulant på ovanstående ställ (529:- för hela stället!)

Kommentarer emottages tacksamt...
 
Toppen!

Har inte testat det här men allmänt så är ull vida bättre än sitt ofrtjänt dåliga rykte. Priset verkar vara mycket bra. Är det gylf i byxorna?
I så fall köp!

Go tur

Johan K
 
Varning...

...för ett merinounderställ från McKinley (eller vad de kallar sig). Panikköpte ett inför en fjälltur i nyår då det var -30 C ute. Redan innan användning var passformen tveksam, och efter användning kunde jag endast med svårighet skilja brallor från tröja. Båda lika oformliga, men delarna kunde skiljas åt genom att ärmarna krypit ihop (räckte knappt nedanför armbågarna) och var sålunda kortare än byxbenen. De kostade ca 500 kr/del, och ännu en gång har man fått skrivet på sin näsa att köper billigt, köper dyrt.
 
Vad blev det?

Hej Jonas,

vad blev ditt val och vad blev din reaktion??

Är själv nyfiken på Akla's polo!!

Hör av dig skall snart beställa det ena (Akla) eller det andra (ullfrotté)!

/Kent
 
Ice-breaker?

Har hört gott om Ice-breaker.
Ullfrottes orginals produkter är inte så slitstarka enligt en bekant.
Någon som har erfarenheter av dessa båda?
 
100% ull

Vet någon var man kan få tag på ett underställ i 100% ull, dvs utan en massa syntetiska tillsatser? Bra kvalitet ska det va också.
 
100 % ull

Ikke noe er så bra som 100 % ull. Prøv f.eks. Devold Stoknes eller Janus som brukes mye her i Norge.Prisen er ikke avskrekkende høy. Jeg vet ikke om disse merkene er til salgs i Sverige. Hilsen S.R. Oslo
 
Akla vs. Ullfrotté

Jag har både Aklas ställ och Ullfrottés dito. Min erfarenhet är denna. Aklas ställ fungerar bäst för svettiga vinteraktiviteter som turskidåkning, åtminstone ned till -20. Ullfrottes ställ fungerar bäst när man är still, kanske i första hand som sovställ vid vintertältning.

/Nisse
 
Mycket nöjd

Jag är supernöjd med Merinoull och Janus underställ. Ullfrotte är ett bra val men jag föredrar helt klart de Merinoull eller Janus.

529 riks för ett Merionull ställ låter billigt, var säljs det?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Zaine Problem med ullunderställ Kläder 14
falken85 Ullunderställ till Aconcagua Kläder 6
mihaliska Ullunderställ - länksamling Kläder 7
tosch tunt ullunderställ Kläder 14
mb80 Ullunderställ utan djurplågeri Kläder 29
jonssonmartin Ullunderställ Kläder 1
Olaa Ullunderställ Kläder 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.