Totalskyddad Termos?

Då jag är ute på "vandringstur" kan det ibland gå lite tufft till, även ryggsäcken kan få lite stryk.

Då min okrossbara termos har haft sin plats i sidfickan har denna fått bucklor, och jag har märkt att värmen sipprar ut väldigt snabbt.

Jag har önskat mig en ny okrossbar termos i julklapp, och vill därför inte att den måste kasseras efter första turen...

Någon som har tips på hur jag kan skydda termosen från bucklor???

PS. Den trivs i övrigt väldigt bra i ytterfickan, och vill helst inte placeras inne i ryggan... ;)

/erik w

Det är stor skillnad på plåtkvaliteten mellan olika tillverkare. Själv har jag som du en självklar plats i ytterfickan för termosen, med åtföljande bucklighet, men värmeproblem har jag inte haft. Kolla med leverantörerna.

Ska prova det...

Ett liggunderlag runt termosen???
Det låter ju faktiskt riktigt bra!
Jag ska nog leta reda på nåt gammalt sittunderlag i förrådet, för sådana ha vi någonstans...

När jag får ny termos ska jag recensera den, antagligen med ett liggunderlag som ett extra plus i kanten! ;)

Tack för bra svar!

PS.
<b>Adress till forumstråd med inpackade termosar!</b>
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=5721
[Ändrat av mightyrasta 2001-12-06 kl 23:02]

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg