Tidtagning klättervägg

Hej, är det någon som kan ge mig ett tips om vart man kan få tag ett tidtagarur? Det jag skulle vilja ha är en startknapp och en stoppknapp som klättraren själv trycker på, samt en "publikdisplay" så publiken kan se tiden "rinna iväg". Någon som kan hjälpa mig med detta?
 
Vilken genial idé. Det vore ju hur kul som helst att på ett enkelt sätt tidstävla mot varandra.
Har tyvärr inget förslag på bra lösning men ser fram emot det.
 
hittade du någon lösning? annars har jag en liten ideé som funnits i mitt huvud länge...men man ska inte uppfinna hjulet...
 
hmm egentligen borde det inte var så svårt att bygga ihop, det du behöver är väl i princip en matchtavla8eller friidrotstavla) av den mindre sorten(beroende på hur stor du ska ha så klart) sen är det väl bara till att koppla om kablarna så att kablarna till start och stoppknapp förlängs och kopplas till de knappar du satt upp på väggen....
 
För start är väl det bästa att ha en fotplatta. När klättraren tar foten från plattan så startar klockan.

Sen har man typ en stor knapp uppe för att stoppa klockan.

Det man behöver är ju en klocka med separata knappar för start och stopp. Det borde ju finnas massor med såna grejer för t.ex. utförsåkning?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.