Tarp från Alpkit?

Undrar om någon har erfarenhet av eller äger en Rig 7 tarp från Alpkit?
Ingår linor till tarpen? Tycker infon är lite svårläst på hemsidan.
Är det kort och gott något att ha eller ska man satsa på en dyrare från Tex Hilleberg?

Mvh
Erik.
 
Håller med, lite otydlig information om vad som ingick men tittar man på bilderna kan man få känslan av att det inte ingår då det är olika uppsättningar med karbin, linor
Hyfsat pris på den.

Jag har nyligen köpt hb ul 10, helnöjd än så länge! :) den är lite större 3x3,5m om jag minns rätt
 
Jag har en Rig[7] och är helt klart nöjd med den. Inte utsatt den för något extremt, men den känns helt klart hållbar och vettigt gjord. Så inte oroligare för hur den skulle tåla slitage än något annat jag har.

Linor och pinnar ingår inte. Dock går det ju bra att beställa direkt från deras hemsida. Har varit nöjd med alla tillbehör jag beställt därifrån.

Leverans funkade väldigt smidigt, har för mig att jag beställde på måndag och fick grejerna på onsdagen, inklusive handskriven lapp från folket hos Alpkit.

Överlag tycker jag det är en bra produkt och kan rekommendera den. Nästa steg för mig skulle bli en betydligt mindre tarp i Cuben för att spara några hekton. Men då är det ju helt annan prisklass man pratar om.
 
Bearpaw wildernes designs är ett tips. Bra priser, frakt och produkter. Han syr som du vill, i vilket material du vill. Har även bra linor och spik. Jag har hans 8x10 fot tarp. Tycker den är perfekt för 1-2 pers.
 
Kanske en DD Hammocks 3x3 Tarp kan vara ett alternativ? Har inte benkoll på Alpkit tarparna men DD:s är helt funkis.

From da Phone
 
Har beställt en Rig 7 nu. Tänkte komplettera med vanlig persiennlina (2 mm) och beställa linsträckare från Hilleberg och montera själv. Borde fungera?

Mvh
Erik.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.