Clas Olson picknikfilt och Tarp

Testade från Clas Olson

Picknick filt
Tja funkar som underlägg mot skravel på berghällar och på stranden. Rullas den smal går det få den i påsen med 40 procent utanför.

Tarp
En stel pressning som möjligen kommer ligga i bilen som skydd i skuffen när man slänger in lerig utrustning. Funkar att vika 2 till 3 gånger sedan blir den bylsig.
 
Testade från Clas Olson

Picknick filt
Tja funkar som underlägg mot skravel på berghällar och på stranden. Rullas den smal går det få den i påsen med 40 procent utanför.

Tarp
En stel pressning som möjligen kommer ligga i bilen som skydd i skuffen när man slänger in lerig utrustning. Funkar att vika 2 till 3 gånger sedan blir den bylsig.

Vilken presenning var det? De säljs ju i g/m2. Jag har precis testat några olika presenningar och kom fram till att 60-80g är helt okej men inte så hållbara om man ska spänna dem hårt flera gånger. Ska den bara vara golv/skydd duger ju 60g/m2 fint. Det blir betydligt mindre bylsigt än de som är 90g/m2.
 
Vilken presenning var det? De säljs ju i g/m2. Jag har precis testat några olika presenningar och kom fram till att 60-80g är helt okej men inte så hållbara om man ska spänna dem hårt flera gånger. Ska den bara vara golv/skydd duger ju 60g/m2 fint. Det blir betydligt mindre bylsigt än de som är 90g/m2.
31-2688
 
Om picknickfilten är en sån där med skumplast på undersidan så brukar jag använda en sån med "tygsidan" neråt om jag tältar på stenskravel. Lägger man skumplastsidan neråt så trycker gruset sina spetsar igenom.

31-2688 är ju en sån här nödfilt av mylarfolie? Den är inte särskilt bra för nåt mer än att den tar lite plats :)

Har köpt såna och klippt till och tejpar på insidan av fönsterrutorna på sommaren för att hålla solen ute.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
sih Clas Ohlsons solcellladdare Utrustning allmänt 10
MonicaKa Reflextejp, Clas Ohlson Utrustning allmänt 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.