Tålig och praktisk overall.

Nu när vårkänslorna sätter in har jag börjat leta efter den ultimata frilufts/hundsportoverallen.
Jag menar inte en hel overall typ bilmek utan separat jacka o byxa.

Önskelista i oprioriterad ordning:
Vind och regntålig
Bra motstånd mot revor o nötning
Lätt att reglera ventilationen.
Lös o ledig.
Rejäla fickor, både på jacka o byxa, benfickor.
Gärna vida men åtdragbara ärm o benslut.
Finns i storlek för 193cm 95Kg
 
Skogskläder!

Detta är det optimala för dina krav:

Jacka: Jonsered Skogsjacka Pro-Light eller Jonsered Allvädersjacka

Byxa: Jonsered Allvädersbyxa (inga sågskydd på denna modell)

http://www.se.jonsered.com/node71.asp

Husqvarna har motsvarande kläder

[Ändrat av ajn 2004-04-08 kl 09:40]
 
Det såg ju ut som rejäla grejer, men jag fick mer känsla av skalkläder när jag såg dom.
Vet du om dom finns i butiker?

Jag vill nog kanske ha mer åt träningsoverall-hållet.
 
gundj; sa:
Det såg ju ut som rejäla grejer, men jag fick mer känsla av skalkläder när jag såg dom.
Vet du om dom finns i butiker?

Jag vill nog kanske ha mer åt träningsoverall-hållet.

aahh.. Det här e riktigt bra grejer, skogsblus och byxor är outslitliga och riktigt schöna med ett tunt underställ.. Huggarkläder håller måttet vid hårt arbete och tåler grenar och vad som helst i skogen. Gillar man inte Jonsereds-looken så finns Husaqvarna eller Skogma huggarkläder! Finns att köpa bland annat på lantmännen..

(ITAB har väl oxå?)
 
ajn; sa:
Jo det är rejäla grejor, inget att träna i men absolut för andra friluftsaktiviteter.

Anders

För löpträning och så skall man kanske inte välja huggarkläder men en sak skall man veta, huggarkläder är till för hårt arbete och då måste ventilation och sådant fungera.. En dag med motorsågen är inget avslapnande jobb, det skall fungera med sågning, kvistning och manuell framdragning till traktorn.. Som kläder när man frilufsar eller kör hund i skogen så håller jag klart med Anders om att huggarkläder e fantamej optimala!!
 
Ok, jag ska palta mig iväg o prova bums.
Lantmännen? då får det bli när ankmaten är slut.
Tack för tipsen!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.