Overall-Utför..

Det är väl inte modernt? Vad som sedan är praktiskt är en helt annan fråga. Sedan kan det kanske ha något med traumatiska minnen från dagisåldern att göra?
 
dragkedja

Hej
Jag hade i slutat av 8o-talet en Mover-dress (har faktiskt kvar den än i en garderob) där man fiffigt nog drog ihop jacka och byxor med en tvärgående dragkedja inuti jackan.=Utseendet av jacka-byxor men funktionen av en ovvis. Undrar om de har kvar det "systemet" än måntro? Det var förresten när de skrev mover m0ver./Daniel
 
Skidbreakdancing

Minns med pinsam förtjusning min åttiotalsoverall i klatschig neon. I den kunde man göra fantastiska åttiotalstrick i skidbacken utan att få snö in på kroppen. Bland annat sätta full fart nedför backen, sätta sig ned på bakdelen av skidorna för att sedan rulla över på mage och med skidorna i vädret göra en omvänd backspin (snurra på magen istället) nedför backen... för att sedan skutta upp i farten och åka vidare. Det var tider det... Overall är självklart för alla som ska idka åttiotalets skidbreakdancing backarna i vinter :-D
 
Nörd-varning!

Tjena!
Man vill ju typ inte se ut som "Stig-Helmer".
På 80-talet var det på att ha overall!!!

GTX, say no more!!!!
 
Undrar om jag inte har kvar min ljusblå overall med vitt skinnok. Med den och stenhårda gamla K2 skidor var man king i backarna under det tidiga åttiotalet! Kommer ihåg att det var särskilt inne med overall bland balettåkarna som med sina långa stavar och korta Olin skidor svassade runt i backarna. Nu blir jag lite nostalgisk..
 
Peak

holmis@bigfoot.com; sa:
Varför är det så få som kör med overall vid slalom?
Finns ju ex. Marmots modeller m.fl.

jag var in på peak butiken här i Åre föra veckan, där har dom en helt ny Peak overall som såg riktigt bra ut, nått för dig ;-)

//Micke
 
Re: Nörd-varning!

Joje; sa:
Tjena!
Man vill ju typ inte se ut som "Stig-Helmer".
På 80-talet var det på att ha overall!!!

GTX, say no more!!!!

De e klart att man vill "typ" se ut som Stig-Helmer.. Han har ju alltid "typ" stenhårda kläder och "farsans gamla bandyluva"... Hårda killar som S-H behöver "typ" inte följa modenyckerna!!

:)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
macgunde Overall/onepeace i merinoull? Kläder 9
Avle Hjälp med att hitta en bra overall? Kläder 7
gundj Tålig och praktisk overall. Kläder 5
Vinddriven Goretex Overall för fjellbruk? Kläder 15
camo M/90 camo overall Kläder 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.