Sylarna...underbara!

Jag är på väg upp till sylarna vecka 12. det blir tur från storulvån, underbart hoppas jag!!
Vad jag nu undrar är om någon vet hur vädret brukar var sådär i slutet på mars, och om någon har tips på en eller annan fin sluttning att köra lite telemarkssvängar i på tex sylarna???

jag vill ha alla tips jag kan få, eftersom jag bara varit där sommartid förrut!!

hälsningar Sara
 

Guest

Gäst
Vackra Jämtlandsfjällen.

Vad vädret gäller kan jag inget garantera. Men i mitten utav mars, borde chansen för sol vara stor. Om du vill svänga med laggen ned för bergssluttningarna finns Snasahögarana vid Storulvån. Antar att du kommer att utgå därifrån. Getryggen är ju riktigt trevlig!!
Prata med personalen på Storulvån/Sylarna innan du sticker ut. Dom kan området riktigt bra och vet förhoppningsvis om det råder någon lavinfara.
Om du inte har en transciver (hur det nu stavas?) går det att få tag på stationerna. Annars har säkert Magnus på Wått&Torrt, köpmangatan någon. Om du bara råkar ha 2300:- över.
Ha det gött. Pumpa riktigt med puder.
Ohoy
Erik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.