Suunto X9

Någon som har testat den?

Suunto har ganska kompetenta klockor i vanliga fall, men det jag sett av mjukvaran har lämnat en del att önska.

Antagligen kan man inte navigera värst mycket eller bra med GPS funktionen, men jag misstänker att man kan spåra rutten ganska bra i programvaran sedan. Någon som har sett den live?

Som alltid så kommer ju funderingarna om hur det fungerar med egna kartor och föra över trackloggar till en digital karta...

/Mattias
 
Kul pryl

Läste på några specifikationer via google. Kul pryl. GPS-mode drar mycket ström. 12 h drifttid med uppdateringar varje minut.

Vore intressant med en riktig test där man kollar bl a känsligheten på Suunto X9s GPS-antenn i skog samt funktionaliteten när man följer en rutt. Kan man t ex kalkylera en rutt i ett PC-program och sedan följa rutten på cykel eller i bil?

Kan vara något för vissa GPS-användare men personligen är jag ganska nöjd med Suunto X6 HR som har pulsmätare + X9s övriga funktioner men inte GPS och en separat GPS med inbyggd kartfunktion. Den separata GPSen är sannolikt betydligt mer användbar vid navigation t ex i bil och i kajak och kanske också för att spara en rutt på en kartbakgrund i långfärdsskridskosammanhang.

Thure
[Ändrat av thureb 2004-04-08 kl 11:34]
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.