Stryktåligheten i uppblåsbara underlag?

Blir lite nyfiken då jag allt oftare ser bilder där någon ligger med sitt Thermarest eller Exped och solar i riset eller ligger i sovsäcken, på underlaget och dricker morgonkaffet på en häll på fjället.

För mig har mitt NeoAir X-Therm alltid varit en zon man behandlar med enorm respekt. Det vecklas bara ut i ett rent tält. Inga vassa föremål i närheten. Noga bortbostande av eventuell smuts innan nedpackning. Inga knän eller armbågar i mattan när man går och lägger sig ungefär.

Är jag knäpp? Jag hoppas det, det ser väldigt skönt ut :)
 
Senast ändrad:
I sa fall ar du inte ensam om att vara knapp. Precis som du sa kollar jag minutiost taltgolvet innan jag lagger ut liggunderlaget. Jag skulle aldrig fa for mig att lagga det pa en hall eller en myr. Mojligtvis en ang, men det bar mig emot. Nu har jag alltid med mig ett kort cellunderlagg ocksa som i sa fall anvands.

Men visst, det overlever sakerligen vardslosare hantering.
 
Ja det känns onödigt att chansa med livslängden, både pga inköpspris och med tanke på hur tråkigt det blir den dag det pyser och inte kan lagas med flera dagar kvar på turen.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.