Stativ för hängmatta?

Jag letar efter inomhus stativ till min camping hängmatta, dom stativ jag hittar när jag söker verkar för små för en sån hängmatta man har vid camping? Nån som vet vart man kan hitta en?
 


Vet inget om dem. Ett alternativ är ju krokar i väggen. Har för mig att det finns speciella anordningar för att sprida belastningen.
 


Vet inget om dem. Ett alternativ är ju krokar i väggen. Har för mig att det finns speciella anordningar för att sprida belastningen.
Tack. Att det ska va så dyrt. ...

Tyvärr får jag inte sätta upp hängmattan i väggen för dom som äger lägenheten, eftersom det är tegel säger dom. Kanske det finns speciella anordningar för tegel med?
 
Borra måste du ju. Som jag minna är principen alltså att man har som en balk med flera fästpunkter för att sprida belastningen. Den kan ju bli tämligen hög. Många, många gånger vikten på den som ligger i hängmattan. Man borde ju kunna fixa något sådant själv. Eller kanske hellre låta en yrkeman göra det, i mitt fall. Jag har inte kunskap nog för det. Hänger inte tyngre saker en tavlor och mindre skåp på väggarna. ;)

Har p.g.a. olyckliga omständigheter inte kunnat vara ute så mkt sedan jag köpte min matta, men har sovit så otroligt skönt i den de gånger det blivit. Drömde ett tag om att köpa en sån där sydamerikansk variant som är bredare och vävd i bommull (de är jäkligt snygga!) och hänga den över sängen med hjälp av väggfästen. Mitt sovrum är väldigt litet (typ jungfrukammare), så skulle inte behöva långa rep. Tanken var att den inte skulle kunna ta upp nån extra plats och kunna vara uppe jämt, jag skulle kunna sova i sängen om jag kände för det och samtidigt skulle sängen vara en säkerhet ivf det gick åt helvete och jag trillade ner. 😁
 
Senast ändrad:
Ja det är ju jobbigt om man inte kan sätta upp hängmattan i en lägenhet. Glöm inte mygg & regnskydd, och kanske en tarp. Sen måste man ju tänka på att fixa fin utsikt oxå, och en campfire där man lagar mat.
 
Senast ändrad:
Vet inte om jag skulle lita på en sån här och ful är den. Men den är också billig.
Finns liknande på andra ställen.
 
Hittade tillverkarens sajt (träställningarna). De har de där sydamerikanska hängmattorna också. Tyvärr är det inte billigare där.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.