Startplats S:t Anna/Gryt

Hej,

Ska paddla en vecka senare i sommar i S:t Anna/Gryts skärgårdar och söker bra startställe. Tacksam för tips om startpunkter med parkeringsmöjlighet och lättillgänglig sjösättning. Betalparkering till rimligt pris OK (har läst tråden om Tyrislöt i höstas), men intresserad av vilka alternativ som finns (Gryts brygga, Mon, Fyrudden,...?)
 
A-B tur

är ju ofta roligare än att paddla tillbaka till utgångspunkten. Har ni flera bilar kanske ni kan göra en A till B tur och starta norrifrån eller södrifrån men skall ni göra rundtur tycker jag Tyrislöt är mycket attraktivt då det är möjligt att komma ut och hem rätt olika vägar där.

I norr borde Arkösund kunna vara en lämplig start/målpunkt vid A till B. I söder lkanske Loftahammar eller Västervik.

Thure
 
Gryt

I fyrudden är det betald parkering under sommaren, kommer inte ihåg precis vad det kostar men jag tror jag betalade under hundralappen för en helg förra året.

Ett annat alternativ är Eköns camping straxt söder om fyrudden, jag tror dom tar 20 kr per dygn för att parkera bilen. Ring och fråga. http://www.ekonscamping.nu/

Både Ekön och Fyrudden är perfekt läge om man vill göra en rundtur upp genom S:t Anna och Gryt.

/Niklas
 
tackar

Tackar för era inlägg. Detta får bli en rundtur eftersom vi har en bil. Ser ut som både Tyrislöt och Fyrudden/Ekön är goda alternativ som starplats för en sådan.

Bästa hälsningar, Thomas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.