Sovsäcksval?

Halloj

Ska investera i en ny sovsäck nu. Min gamla travellite börjar krypa på knäna.

Alltså, ska ha en hyfsad lätt, liten och prisvärd.
Hade tänkt en haglös av nått slag. Tempen ska vara +-0.
Några rekomendationer?

Har även funderingar på ett liggunderlag. Läste att Ridgerest bara är 1.83m. Detta är ju inte så bra, då jag är 1.90.
Nån som vet?
 
Sovsäck

Hej
Jag köpte en Mountain Equipment Dreamcatcher 350. Den är fylld med 650-dun,väger 930g och går ner till +-0. Kostade för ett år sedan 1795 kr. Finns på High sport i Göteborg.Jag är väldigt nöjd med den. Har legat i minus 5 utan problem, men jag är inte så frusen av mig. Säcken är elatisk på mitten ,så att man kan böja på knäna utan att det tar emot. En mycket prisvärd sovsäck med hög kvalitet.
Sunne.
 
Snugpak

http://www.snugpak.com
Här kan Du hitta bra, lätta och trevliga sovsäckar.
CCNordic heter den svenska kontakten. Finns i Sthlm. Tyvärr har jag inte epostadressen idag.

Jag bytte upp mig till en Travelpac 1000. Den är väldigt trevlig. Kan packas och komprimeras till knappt en fotbolls storlek och då ryms även en kudde som är otroligt behaglig. Yttertyget står emot vatten och hela säcken andas, trots att innertyget är blankt blir det inte klibbigt. Det är som att ligga i sidenlakan.
Det finns många fler modeller och storlekar.
Kan rekommenderas!!
 
Sovsäck och liggunderlag

Jag köpte en Mountain Equipment Dewline för ungefär ett år sedan och jag är mycket nöjd med mitt köp. Denna säck har en komforttemp på -5 men jag har sovit i -10 i den. Packstorleken är mycket liten då den endast väger 690gr is storlek xl (jag är 190).

Vad det gäller liggunderlag tycker jag att du ska ta en titt på Z-Rest, lätt och ihopvikbart liggunderlag som ger god komfort. Priset ligger runt 300 i storleken "long".
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.