Solio Classic

Själv köpte nyligen jag en betydligt billigare på ebay inför senaste fjällvandringen http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140417290632
Den funkar bra och kan användas till lite olika prylar och går dessutom använda som ficklampa, men den kräver lång tid i bra solljus för att bli uppladdad (jag tror det är likadant för alla solcellsladdare). Jag laddade min hemma via usb:n i datorn, men fick aldrig riktig användning för den eftersom gps:en (Garmin vista hcx) en har såpass bra batteritid och dessutom hade jag med ett par extrabatterier. Det går inte ladda gps:en med denna och inte heller med den du länkade till, det krävs nå'n slags batteriladdarenhet för det, men det ska gå att köra GPS:en, precis som man kan från en dator via usb-kontakten. En mobiltelefon däremot går att ladda med solcellsladdaren.

Jag tog av skyddsplasten på själva solcellsdelen, men det ska man nog undvika eftersom den lätt blir lite skavd.

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg