Arcteryx "classic bora" 80 vs Lundhags Motion 80

Hej alla!
Jag är i ryggsäcksköpartagen (!)
Mina alternativ är någon av dessa två: Arcteryx "classic bora" 80 el Lundhags Motion 80.

Finns det någon som har erfarenhet av bägge?
Är det någon som ägt/äger någon av dem och kan säga något om dem?
Kort sagt: Vilken är bäst?
Hälsningar
Mattias D
 
Jag hade en Lundhags V12, trivdes inte och bytte till Bora 80, bästa säck jag burit men ganska tung.

Vilken som är bäst kan endast du avgöra, testa i butik med last i... osv (finns massor i gamla trådar om du söker).

/M
 
Jag har en Lundhags Motion 80 och är Super Nöjd!!
Kolla recensionsbanken , den finns recencerad där.

Kan tillägga att jag är 190cm och normal byggd.

Mvh
 
Bora är bäst

Har en Bora 80 som jag tycker mycket om. Kan bära halva kroppsvikten utan problem (om man nu skulle behöva det), kolla recensioner. Den enda anledningen att inte köpa en Bora är priset, viktmässigt är Boran och Lundhags lika.

Kolla också Berghaus ryggsäckar, t.ex. Atlas!
 
Re: Bora är bäst

crwt; sa:
Har en Bora 80 som jag tycker mycket om. Kan bära halva kroppsvikten utan problem (om man nu skulle behöva det), kolla recensioner. Den enda anledningen att inte köpa en Bora är priset, viktmässigt är Boran och Lundhags lika.

Kolla också Berghaus ryggsäckar, t.ex. Atlas!

Bora kostar ju bara 2700kr i sverige numera så valet är ju självklart :)
 

avslutad210712

Gäst
Nordesjö; sa:
Om en Bora kostar 2700 så räcker det ju med det faktum att Motion luktar härsken skunk för att man ska bestämma sig... :)

Nääää en Lundhag luktar inte skunk utan neoprene vilken gör den som klippt och skuren för vandrare som även dyker och idag kanske använder Berghaus - ingen nämd och ingen glömd :)
 

avslutad210712

Gäst
Re: Bora är bäst

crwt; sa:
Har en Bora 80 som jag tycker mycket om. Kan bära halva kroppsvikten utan problem (om man nu skulle behöva det), kolla recensioner.

Har en Lundhags motion 100 och skulle nog kunna bära halva kroppsvikten med den om det bara hängde på ryggsäcken. Tyvärr börjar kroppen säga ifrån redan vid 35 kg i säcken och längre dagsetapper med den lasten än 1,5 mil är inte att tänka på om det inte är mer eller mindre plattmark. Är dock mycket nöjd med min Lundhag bärmässigt men det finns en del saker kvalitetsmässigt jag inte är riktigt nöjd med men det går att läsa om i min recension av säcken.

Oavsett om man nu äger en Lundhag eller en Acteryx tycker jag det är konstigt att man kan utse den ena eller andra till bättre om man inte jämfört båda under likvärdiga förhållanden. Det här är inte riktat till crwt utan rätt allmänt här på utsidan utses ett kök, ett tält, en (oftast två) känga, jacka gud vet vad som "bättre" än en annan utan att ha testat båda.

Ungefär som ett bilprogram på tv där testaren utpekar BMW som en bättre bil än Mercedes efter att enbart ha kört BMW. Dåligt exempel kom jag på för det vet alla att BMW är bättre än stjärnbilen utan att pröva någon av dem överhuvudtaget.

Personligen skulle jag köpa Boran och det inte för att jag tror at den är bättre utan därför att jag redan har prövat Lundhagen och är barnsligt förtjust i att testa nya grejor. Någon gång blir jag också vuxen hoppas jag :)
[Ändrat av avslutad210712 2005-02-23 kl 06:02]
 
If it smells likes skunk it probably is skunk

avslutad210712; sa:
Nääää en Lundhag luktar inte skunk utan neoprene vilken gör den som klippt och skuren för vandrare som även dyker och idag kanske använder Berghaus - ingen nämd och ingen glömd :)

Jag kanske inte är tillräckligt bildad inom neoprenområdet (även om jag naturligtvis är tillräckligt besserwissig för att veta att det stavas neopren :)), men de neoprengrejer som jag har kommit i närheten av har inte luktat Lundhagsskunk.

Men det kunde få vara lukten av guld eller gröna skogar - det spelar ingen roll eftersom det luktar illa.

Och folk som dyker OCH använder Berghaus ska man inte lyssna på - de har förmodligen bara kustjägarkomplex. ;)

Men annars håller jag med: ska man köpa rygga ska man PROVA rygga.
 
avslutad210712; sa:
Nääää en Lundhag luktar inte skunk utan neoprene vilken gör den som klippt och skuren för vandrare som även dyker och idag kanske använder Berghaus - ingen nämd och ingen glömd :)

*host* *host*

kan man dyka med Lundhag och i så fall är det DiR?

(Dyker kustjaegarna med Lundhag..?)


.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.