Arcteryx bora, länk till billigt köp!

tull och moms tillkommer

Ja, tull och moms tillkommer. Jag beställde från dom för ett par veckor sedan och åkte på att betala det.
Tyvärr så skickade dom inte paketet som present, vilket dom sa att dom skulle.
Jag har för mig att flygfrakten kostade kring 300kr (4-10 daagar) för jag betalade ca 2300kr före tullavgifterna. Allting inräknat landade ryggsäcken på ca 3000kr vilket är 1700 billigare än här i sverige =)

Jag kan tillägga att det tog en vecka efter betalning tills det att dom skickade väskan.
 
Jag gjorde som så att företaget skickade säcken till släkting i USA. Dom skickar frakt fritt inom USA. Sedan tog min släkting och plockade bort prislappar mm, samt smutsade den något så den såg något beg ut innan han sände säcken till sverige, så frakten fick jag betala min släkting. Han skickade det sedan som " Gift used backpacker" värde 70 $. Det gick igenom men kan ju också bara haft tur.
 
På Altitude Sports i Canada (Länk finns ibland de jag postat) ligger den på 220 Euro.
Frakten ligger kanske på 3 - 500 Kr beroende på ifall den ska med båt eller flyg.

//Linus
 
Problemet med att beställa från Kanada är att frakten är betydligt dyrare än om man beställer från USA. Från USA får man flygfrakt (4-10 dagar) för samma pris som man får frakt med båt från Kanada (4-6 veckor).
Detta beror på att man via USPS i USA går efter vikt på paketet medan man från Kanada skickar paketen i förvaringsboxar som blir stora och dyra för en ryggsäck.
 
skier; sa:
Problemet med att beställa från Kanada är att frakten är betydligt dyrare än om man beställer från USA. Från USA får man flygfrakt (4-10 dagar) för samma pris som man får frakt med båt från Kanada (4-6 veckor).
Detta beror på att man via USPS i USA går efter vikt på paketet medan man från Kanada skickar paketen i förvaringsboxar som blir stora och dyra för en ryggsäck.

Mycket av de prylar som köps via internet butiker i USA sör att sedan flygas till Sverige går via bolag som DHL, FedEx, UPS och TNT och mig veteligen så används systemet med så kallad volym-vikt för prissättningen hos alla dessa. Som anställd hos ett av ovan nämnda bolag vet jag att fraktpriset från USA till Sverige är lägre än Kanada till Sverige (det är även lägre än priset från Sverige till USA). Vad som gjort att prissättningen ser ut på det sättet har jag ingen aningen om. Så skillnaden i pris har inte bara att göra med olika förpacknigar. Dessutom står det avsändaren fritt att välja den förpackning han/hon finner lämpligast (så tillvida det inte rör sig om farligt gods, djur etc.). Generellt sett så törs jag påstå att köparen ändå gynnas av en större förpackning, det är måga försändelser som fraktas med klar undermånligt emballage och det syns på innehållet :(

/Jesper
Som bara jobbar med flygfrakt för att ha råd att plugga :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.