Slick Rock?

Någon som vet var det finns Slick rock på nämre håll än Moab, Utah? Har för mig att jag har läst om något ställe i Norge.
/Fredrik
 
Inlandsisen!

Hej!
Om jag minns rätt så rekomenderade folket på anlägningen i Riksgränsen ett område en bit norr ut inne pa den norska sidan! De sa att det var himla kul cykling där!
Annars så finns det i Stockholm flera vandringsleder med ettapper med övervägande bergshällar. Prova även ut med Sveriges kuster och I skärgården.
 
Stället i Norge heter Efjord och ligger lite söder om Narvik om jag mins rätt. Det är ett underbart svaberg på ca 1,8 km nerför. Jag och min bror åkte det förr-förra året med våra hojar. Det hade just regnat och en massa alg-liknande gojja låg och gjorde delar av berget till ishalka. Men dagen efter så hade det mesta torkat och vi kunde hänge oss åt berget totalt!

Enklast beskrivet ser det ut som en enklare slalombacke där en galen asfalterare gått lös över alltihop. Granit (tror jag) som ger perfekt fäste och naturliga formationer av småbackar och dalar på väg nerför.

Har många bra bilder på dia, men ingen diascanner ännu så ni får vänta ett tag innan jag kan lägga upp dem :)

Maila om ni vill veta mer. Kan kolla på kartan och ge bättre vägbeskrivning...
Jag är helt lyrisk över stället, och ska garanterat dit igen!

/oskar
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.