Rock Shox Duke Race

Hej! jag tänkte höra om någon har erfarenhet av denna gaffel. Fick just ett erbjudande om att köpa en 2002 begagnad för 4600:-, den påstås vara körd tre ggr. ej servad.

Är det ett bra köp? kör på en Judy Sl nu så den måste vara bättre, troligen 400g lättare också, om det nu är värt tio kronor per gram.

MVH Marcus
 
För dyrt

philip; sa:
Hej! jag tänkte höra om någon har erfarenhet av denna gaffel. Fick just ett erbjudande om att köpa en 2002 begagnad för 4600:-, den påstås vara körd tre ggr. ej servad.

Är det ett bra köp? kör på en Judy Sl nu så den måste vara bättre, troligen 400g lättare också, om det nu är värt tio kronor per gram.

MVH Marcus

Personligen tycker jag att det är för dyrt.
En helt ny gaffel kostar 3159 SEK hos chainreactioncycles.com (http://www.chainreactioncycles.com/viewproduct.asp?category=Forks&ModelID=362)

Där är dessutom frakten billigare än om du köper från Cambria samt att ingen tull eller moms tillkommer.

/Mattias
 
dyr.

Tjena!
4 å 6 låter lite mycket för en sådan gaffel. kolla in cyclecomponents.com - de tar 4600 för en ny duke SL (samma vikt som race) men fimpa den med och köp en marzocchi MX comp ETA,2003 års modell. 2800 pix och 140g lättare än race! Sen kan du lägga det överskjutande beloppet på tävlingsavgifter!
/ Jonas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.