Skydda displayen mot repor

Hej.

Efter att ha följt en ivrig diskussion på ett forum för mobiltelefoner, undrar jag nu, vet någon om det finns en tillverkare som gör skyddsfilm som passar gps:er, speicellt letar jag efter skydd till en Quest.

Alternativt om det finns någonstans man kan köpa ark, och sen klippa till själv?
Detta borde väl finnas?

Mvh//Henrik
 
Det finns massor med skyddsfilmer för handdatorer eftersom de kan bli repiga när man skriver med stylus. Bör även kunna finnas i någon större butik.
 
hej
vanlig bokplast funkar bra samma som du plastar in tex kartor med. fins säkert hos din lokala bokhandel..Använder det själv på en garmin 60cs och det är inga problem att byta ut den när det blir för repig.
 
Transparant packtape

Jag använder transparant packtape från Biltema eller Clas Ohlson (har bägge hemma)

311934_1935_X_2004-07-01_082721.jpg


29-553_l.jpg


Per
 
Dum? följdfråga

Kan man använda metoden på andra displayer som mobiltelefoner, digitalkameror, klockor etc?

Vilket är bäst eller mest prisvärt bokplast eller packtape eller film från mobiltelfonförsäljare?

Thure
 
Re: Dum? följdfråga

thureb; sa:
Kan man använda metoden på andra displayer som mobiltelefoner, digitalkameror, klockor etc?

Vilket är bäst eller mest prisvärt bokplast eller packtape eller film från mobiltelfonförsäljare?

Thure

Med tanke på att Biltematejpen kostar 26 öre/m och Clas Ohlsontejpen ca 1 krona/m och att det går åt ca 50 mm till mobiltelefonen och ca 80 mm till GPSen, så kan man tejpa åt alla man känner utan att behöva tänka på kostnaden.

En ”tejpning” håller några år, så det är i det närmaste omöjligt att göra slut på en tejprulle till enbart displayer.

Varför skriver jag tejp denna gång, när jag skrev tape förra gången ? ;)

Per
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.