Skillnader mellan Jörn Antifrys modeller?

Är det någon som testat både den civila (brun) och militära varianten (svart) av Jörn Antifrys som kan uttala sig om det är några större skillnader på modellerna förutom att den militära har en liten klack?
(den bruna har ingen skidkant i detta fall)

Är den ena rymligare, lättare, varmare än den andra?
Någon skillnad i hårdhet på sulorna?

Jag såg på instagram att någon skickat in sina Antifrys till Lundhags och fått en av deras Vibram sulor i stället, är det någon här som testat det?
 

Bilagor

  • Antifrys.jpg
    Antifrys.jpg
    122.4 KB · Visningar: 1,384
samma

Är det någon som testat både den civila (brun) och militära varianten (svart) av Jörn Antifrys som kan uttala sig om det är några större skillnader på modellerna förutom att den militära har en liten klack?
(den bruna har ingen skidkant i detta fall)

Är den ena rymligare, lättare, varmare än den andra?
Någon skillnad i hårdhet på sulorna?

Jag såg på instagram att någon skickat in sina Antifrys till Lundhags och fått en av deras Vibram sulor i stället, är det någon här som testat det?

Samma sko bara olika sulor. De ex jag har haft har sulorna varit lika mjuka.

//J
 
Har båda modellerna. Den bruna är varmare med mjukare sula och det fastnar inte lika mycket snö under dem. Däremot nöts de betydligt mer. En kompis lämnade in sina bruna till en skomakare och fick en vibramsula. De blev kallare men bekvämare att gå i.
 
Har båda modellerna. Den bruna är varmare med mjukare sula och det fastnar inte lika mycket snö under dem. Däremot nöts de betydligt mer. En kompis lämnade in sina bruna till en skomakare och fick en vibramsula. De blev kallare men bekvämare att gå i.

Är det enbart sulan som gör att de bruna är varmare, så att om man ändock tänker byta ut sulan till en Lundhags Vibram så småningom så spelar det ingen roll om det är en brun eller svart man utgår från?

Är måtten samma i övrigt, får du plats med lika många sockar, osv i båda kängorna?
 
Sulan är den stora skillnaden, i övrigt så känns de bruna rymligare ( har med näbb själv men många bekanta har utan) skomakarn jag köpte av säger även att det är så.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.