SKF-kurs i Dolomiterna?

Hittar ingen info om kurs i Dolomiterna på SKF:s hemsida. Nån som känner till dessa kurser? Är intresserad av kursinnehål och nivå, men även av praktiska saker som längd på kursen, hur resan arrangeras, pris etc...
 
Mezzner; sa:
Hittar ingen info om kurs i Dolomiterna på SKF:s hemsida. Nån som känner till dessa kurser? Är intresserad av kursinnehål och nivå, men även av praktiska saker som längd på kursen, hur resan arrangeras, pris etc...

Den brukar väl gå sommartid? Har för mig att jag läste om den i sommras. Gick väl nån gång runt augusti-03. Tror att det kommer att gå ungefär under samma tid -04. Jag har också tänkt gå den i sommar. Man får väl avvakta på mer information. Brukar väl stå om den i bergsport med.

SKF står väl för Svenska klätterförbundet! I alla fall enligt dem själva.
http://www.utsidan.se/skf

/
 
Jo, den går väl på sommaren och därför verkar det vara svårt att hitta info om den nu. Men det är ju nu man behöver nåt att se fram emot...
 
Någon som anmält sig?

Jag är lite sugen på att gå kursen och håller just nu på och kollar vad det finns för alternativ för att ta sig dit. Med flyg (från visby) går det på drygt 4000:-
Alternativet skulle ju vara om några deltagare tillsammans kör ner med en bil, så himla långt är det ju inte.

Är det fler som anmält sig och funderat på att köra bil ner kan ni väl posta ett msg här.

/Pott
 
Jag ska i och för sig inte ned just dit, men jag har ett bra förslag: När jag åkte ned till alperna förra året åket jag biltåg genom Tyskland. Det var superbra. Man kör på i Hamburg, sover sen hela natten i liggvagn hela vägen ned till Lörrach (precis norr om Basel, på tyska sidan), får frukost på tåget och sen är man ju liksom nästan framme. Man tjänar en massa trist autoban-körning, en till två övernattningar (beroende på hur många man är som kan turas om att köra), bensin, mat på dyra rastställen osv. Det var inte helt gratis att åka, men jag tror inte att jag gick back på det, och eftersom jag körde själv vann jag minst en dag i vardera riktning. Kolla in danmarksbyrån för mer info om tåget.
 
jämfört med att flyga (då slipper man också stanna och sova och mat ingår) ner till milano är det inget alternativ ekonomiskt att ta autotåg... Måste man ha en bil där nere verkar det vara ett bra alternativ men så är inte fallet för mig. Tack iaf!

Om ngn undrar kring dolomitkursen så var det 8 anmälda än så länge. snart nio om jag får ledigt från jobbet...

/Pott
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Flamman Skf teoriprov Klättring allmänt 3
carvingkimbo SKF Klätterförsäkring!?!?!? Klättring allmänt 41
pajoon kurs i Kris- & traumahantering i Häggsta 26-27/5 Klättring allmänt 1
stea Kurs Klättring allmänt 0
karna Kurs utomhusklättring Klättring allmänt 3
Mezzner Iställef för att gå kurs Klättring allmänt 11
Ann-louise.R Nybörjar kurs i västmanlan eller dalarna nån som vet?? Klättring allmänt 2
adventure_transport Kurs i klippa- Slovakien! Klättring allmänt 0
salsas klättrings kurs? Klättring allmänt 2
Laz Prova-på-kurs i Göteborg Klättring allmänt 3
fjelltur Kurs i klippklättring Klättring allmänt 1
Buddha#1 Bergräddnings kurs!! Klättring allmänt 0
tbj Kurs för juniorer ? Klättring allmänt 0
grawin Kurs- och res-sällskap Klättring allmänt 0
johnliungman Tips på klättercamp i Dolomiterna? Klättring allmänt 3
Sweavenger Via Ferrata - hyra utrustning i dolomiterna Klättring allmänt 5
helenabrogren Någon som ska på Open Womens Mountaineering Festival i Dolomiterna? Klättring allmänt 3
adventure_transport DOLOMITERNA-via ferratta tips! Klättring allmänt 7
Jokk Dolomiterna oktober Klättring allmänt 4
leosmi Utrustning för klättring i Dolomiterna Klättring allmänt 6
bombom Via Feratta i Dolomiterna Klättring allmänt 2
Gecko DOLOMITERNA Klättring allmänt 0
Italien, Dolomiterna Klättring allmänt 3
gawain Dolomiterna i Juli? Klättring allmänt 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.