Siljansleden

Hej!

Om lite mer än 2 veckor påbörjar jag min vandring runt Siljan.
Jag kommer att under 10 dagar vandra den kortare sträckan från Rättvik upp till Orsa. Allt som allt ca. 25 mil på 10 dagar.
Jag har aldrig varit ute med ryggsäck, tältat, lagat mat och gjort en sån här vandring tidigare, men efter ett år med förberedelser, inköp och mer träning än vanligt så känns allt på topp! :)

Självklart blir det inte bara en dans på rosor, men förhoppningsvis tar jag mig runt utan några större skavanker och får iom detta blodad tand :)

Nu får Ni önska mig lycka till och om det är någon som har ett par sista-minuten-tips är de mer än välkomna!

/ Daniel
 
Tips inför Siljansleden

Hej Daniel!

Kul med SIljansleden :) Det där klarar du galant.

Jag ska själv vandra första etapperna på Sörmlandsleden om en vecka och har denna vecka inhandlat utrustning så att jag bör klara mig - har fått en del värdefulla tips hos Alewalds sport i Stockholm;
nagelsax kan vara väldigt värdefullt att ha med sig.
Compeed, eller åtminstone grov textiltape (Apoteket säljer).
MyggA, antimyggmedel.

Jag tänker ta med mig nudlar att koka till lunch (väger inte mycket) i ryggsäcken.
Tillverkar egen blandning med havregryn/russin/blåbärspulver att koka till grötfrukost.
Mospulver till kvällsmål (behövs väl korv till detta eller något liknande :) )

Önskar dig en trevlig tid i Dalaskogarna!

113Nilsson
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.