Siljansleden

funderar att ta siljansleden i sommmar/höst. Siljansleden är ca 33 mil tror jag.

Skulle vara kul om någon hade några tips...eller skriva om sin egna vandring på siljansleden.
 
Jo, jag har faktiskt gått en liten del av Siljansleden.

Vi gick från Mora till Orsa (ungefär). Vi hade räknat med att komma längre än vad vi gjorde, dock så var det tyngre än vad vi hade förväntat oss. Naturen norr om Siljan och Orsasjön är mycket vacker och det fanns trevliga stugor att sova i.

En iaktagelse är att det var otroligt mycket mygg, knott och broms. Det slog till och med norrländsk inland när det gällde flygfän. Vidare var vi helt ensamma, vi mötte inte en enda person på leden. Stugorna verkade inte heller var a så välbesökta.
 
M0RRIS; sa:
funderar att ta siljansleden i sommmar/höst. Siljansleden är ca 33 mil tror jag.

Skulle vara kul om någon hade några tips...eller skriva om sin egna vandring på siljansleden.

Jag har gått från Leksand till Styggforsen i Rättvik på Siljansleden,en tredagars-tur med ett uppvaknande av Orrspel första natten.Hade tydligen slagit upp tältet bara 10-15 m från spelplatsen,väntade och kikade ut lite försiktigt ibland tills de slutade vid 10-tiden.


peter
[Ändrat av ping 2007-05-09 kl 16:13]
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.