Sandaler

Det er varmt, noen ganger, og da er det veldig varmt for føttene. Shimano har sykkelsandaler - SH-SD65 - men jeg finner dem ikke hos for eksempel Cykel City.

Er det noen som har erfaring med langsykling og sandaler? Kanskje vanntette sokker om det regner?

Har noen sett SH-SD65 i noen sykkelbutikk?

Mvh Olav Röer
http://www.laboremus.no/olav

SPD-sanaler funkar

Jag trivs bra i mina SPD-sandaler, åtminstone när vädret och temperaturen så tillåter. Vid något kallare väderlek föredrar jag dock spd-skor...

Om det skulle hällregna, så kan t.ex. moseboots fungera som vattentäta sockor (innanför SPD-sandalen med andra ord). Denna konfiguration fungerar också ypperligt om du vildkampar och det är gott om envetna mygg...

/Niklas

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips