"Salmings dagstursäck"?

Såg i en väskbutik (Lundbergs) en ryggsäck som jag tyckte såg mycket intressant ut för pendling till och från jobbet. En svart kanske 25-30 liters ryggsäck med till synes regnskyddat blixtlås och front- ovandelen av pvc-liknande material. Sidorna var mer som tätvävd nylon. Jag cyklar och promenerar ganska långa sträckor så en vattentät ryggsäck skulle vara jättebra. Personalen verkade vid frågor inte kunna något alls om ryggsäcken eller hur mycket den tålde väta (-sade att "den är nog impregnerad"). Märket är Salming och huruvida det är bra kvalitet eller inte har jag ingen aning om? Priset 399 kr. Någon här som vet mer om denna ryggsäck?
Haglöfs "Watatait" har jag kännt på men tycker den verkar för tunn att slita på dagligen (har kanske fel?).
 
Ortlieb har små dagsturs, cykelsäckar som är vattentäta. Det finns modeller som kan spännas på cykelm medan man cyklar, mycket intressantare än ha den på ryggen då. Globetrotter.de säljer.

go tur
 
Tack Johan för tipset! Har nu i alla fall skaffat ryggsäcken som jag frågade om. En ny expedit verkade veta mer om kvalitet och funktion. Sömmarna verkade hon inte kunna garantera fullständig vattentäthet, men i övrigt skulle materialet och kvaliteten vara mycket bra. Efter vad jag själv kunde känna så kändes kvaliteten bättre än på många dyrare märken (men jag har ju inte testat det riktigt ännu). Går mycket förutom cykelsträckan till jobbet, därav önskan om ryggsäck (enkel resa: ca 3 km promenad, 15 km cykling, 10 mil tågresa... och det är vad jag har att rätta mig efter för att kunna ha ett drägligt jobb och trivas! Känner själv att detta inte är optimalt men det funkar tills vidare och det jobbigaste är nog alla frågor "hur orkar du?!!!"). Återkommer med rapport om jag skulle bli mycket besviken eller väldigt nöjd med ryggsäcken....
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
majaagnemo Dagstursäck utan mesh? Transportera 1
Kasch Dagstursäck som handbagage Transportera 8
MagArne Slitstark dagstursäck Transportera 18
osjo Dagstursäck Transportera 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.