Dagstursäck

Jag tänkte skaffa mig en lite mindre ryggsäck att ha vid kortare dagsturer och som allroundsäck. Jag vill kunna ha med mig sovsäck, liggunderlag, kök och lite mat, det ska även gå att packa på ett tält om det skulle behövas. Jag vill även att den ska sitta på plats ordentligt när man cyklar. Har spanat på Haglöfs mindre Victorsäckar då jag är väldigt nöjd med min Victor 90100, någon som har erfarenhet av dessa eller liknande?

// Oskar
 
Gammal fråga

Frågan har varit uppe tidigare, bla av mig. Jag köpte till slut en begagnad Klättermusen Gungner 40 liter.
Jag är verkligen nöjd men jag vet inte om jag skulle betala fullt pris.
Lundhags Dovre ser ut som ett alternativ. Haglöfs ShoSho 4000 finns också, inte så mycket till bärsystem kanske.
Lycka till i ryggsäcksdjungeln.

//PW
 
Viktor 50

Jag har en Viktor50... jag har inte hård testa den än men jag har haft hel klätterutrustning i den och gått från och tillbaka från klippor...

Hittills verkar den jätte bra.

35:an har fått dåligt kretik. Men jag skulle ockjså vilja ha en Gunger 40 i ställer. Men tror inte att jag vill betala för den.

/Gustaf
 
Exakt

Norrøna Besshø 40 l !

Jag prövade min nyinköpta igår och är mycket nöjd. Passar bra om man har en del tekniska hobbies (klättring/skidbestignar etc) eftersom de tänkt på det i designen och det finns ett tillbehörssortiment med sidofickor, snowboardset och annat.

Rekommenderas

Niklas
 
Beställa via Internet?

Patrik eller Niklas:
Köpte någon av er ryggan via deras site, och i så fall; hur var leveranstid, service?

Jag är själv sugen på modellen Versting 35-liters säcken.
 
Norröna besshö är en utmärkt säck! Har haft min i ett drygt år och är helt nöjd! Har även skrivit en recension om den som finns här: http://www.utsidan.se/recensioner/visa.asp?ID=2034

VAd gäller norröna och postorder vet jag inte, men femmans sport i göteborg har i alla fall sålt norrönas säckar så har du vägarna förbi göteborg så kan du ju kolla in där. Fast det lättaste är ju att köpa den i ursprungslandet om man är där, vilket jag gjorde.
 
Tack!

Fann mycket riktigt Versting 35 på Friluftsbolaget. Passar på och höra om någon har erfarenhet av säcken (hittade inget under recensionsbanken här på Utsidan.se).

Tack och tack på förhand!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
majaagnemo Dagstursäck utan mesh? Transportera 1
Kasch Dagstursäck som handbagage Transportera 8
myospinae "Salmings dagstursäck"? Transportera 2
MagArne Slitstark dagstursäck Transportera 18

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.